Formal distinction in multimedia artifact and related change of narrative concept
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43917385" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43917385 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Formální odlišnost v multimediálním artefaktu a s ním spojená proměna narativu díla
Original language description
Příspěvek referuje o částečných výsledcích výzkumu se zaměřením na proměnu narativu u dynamického multimediálního artefaktu podbarveného různou zvukovou stopou. Variabilita multimediálních obrazů má zásadní vliv na kultivaci vizuální gramotnosti a procespoznávání. Výzkum je založen na kvalitativní analýze výpovědí respondentů popisujících, jak se lišil jejich zážitek po zhlédnutí dvou animací, jejichž vizuální forma byla totožná, ale zvuková stopa se změnila. Výzkum navazuje na koncept multimodality arozmanité gramotnosti (multiliteracy). Výsledky analýzy ukazují, že narativ spojený s verzemi artefaktu se podstatně liší, a to jak na úrovni významové, tak prožitkové.
Czech name
Formální odlišnost v multimediálním artefaktu a s ním spojená proměna narativu díla
Czech description
Příspěvek referuje o částečných výsledcích výzkumu se zaměřením na proměnu narativu u dynamického multimediálního artefaktu podbarveného různou zvukovou stopou. Variabilita multimediálních obrazů má zásadní vliv na kultivaci vizuální gramotnosti a procespoznávání. Výzkum je založen na kvalitativní analýze výpovědí respondentů popisujících, jak se lišil jejich zážitek po zhlédnutí dvou animací, jejichž vizuální forma byla totožná, ale zvuková stopa se změnila. Výzkum navazuje na koncept multimodality arozmanité gramotnosti (multiliteracy). Výsledky analýzy ukazují, že narativ spojený s verzemi artefaktu se podstatně liší, a to jak na úrovni významové, tak prožitkové.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F0945" target="_blank" >GA406/09/0945: Applying hypermedia tools, concept mapping and storyboarding software to audiovisual message analysis and redesign in media education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Children's Identity, Culture and Media in Visegrad Context : proceedings of the international academic conference
ISBN
978-80-7043-504-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
144-149
Publisher name
Západočeská univerzita
Place of publication
Plzeň
Event location
Plzeň
Event date
Sep 15, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—