Teacher’s Communication Skills as a Base of Pedagogic Communication
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43921118" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43921118 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komunikační dovednosti učitele jako základ pedagogické komunikace
Original language description
Komunikace (zvláště její mluvená podoba) je považována za základ pedagogické interakce. Zdokonalování komunikačních dovedností s cílem dosáhnout náležitého standardu komunikačních kompetencí je velmi důležité nejen pro učitele již působící ve školní praxi, ale také pro fázi jejich vysokoškolské přípravy. S ohledem na formativní vliv učitelova vyjadřování na jazykový kód žáků je v procesu výuky žádoucí kultivovaná řeč učitele. Proces kultivování zahrnuje rozvoj v oblasti verbálních prostředků stejně jako funkční využití prostředků zvukových a prostředků řeči těla. V současné jazykové situaci se role školy jako řečového vzoru (navzdory značnému vlivu médií) jeví jako jedinečná a nezastupitelná. Především z tohoto důvodu je v mluveném projevu učitele vyžadováno užívání kultivovaného jazykového kódu.
Czech name
Komunikační dovednosti učitele jako základ pedagogické komunikace
Czech description
Komunikace (zvláště její mluvená podoba) je považována za základ pedagogické interakce. Zdokonalování komunikačních dovedností s cílem dosáhnout náležitého standardu komunikačních kompetencí je velmi důležité nejen pro učitele již působící ve školní praxi, ale také pro fázi jejich vysokoškolské přípravy. S ohledem na formativní vliv učitelova vyjadřování na jazykový kód žáků je v procesu výuky žádoucí kultivovaná řeč učitele. Proces kultivování zahrnuje rozvoj v oblasti verbálních prostředků stejně jako funkční využití prostředků zvukových a prostředků řeči těla. V současné jazykové situaci se role školy jako řečového vzoru (navzdory značnému vlivu médií) jeví jako jedinečná a nezastupitelná. Především z tohoto důvodu je v mluveném projevu učitele vyžadováno užívání kultivovaného jazykového kódu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MMK 2013 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-00-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
10
Pages from-to
2213-2222
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Dec 9, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—