All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Artephiletics - Expressive art in the service of personality development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43924526" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43924526 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Artefiletika - expresivní tvorba ve službě osobnostnímu rozvoji

  • Original language description

    Text ve stručném přehledu objasňuje koncepci artefiletiky jakožto výchovného pojetí, jehož hlavním výchovným nástrojem je expresivní tvorba ve spojení s reflexí v dialogu. V první části příspěvku jsou vyložena myšlenková východiska i historické podmínky,z nichž koncepce artefiletiky vyrůstala, se zvláštním ohledem k pedagogickému konstruktivismu, Broudyho myšlence filetického modelu výchovy a tradicím analytického přístupu v estetice anebo filosofii. Druhá část je věnována výkladu klíčových pojmů pro interpretování a explikaci výchovných procesů v artefiletické praxi, Jednak v rámci typologie symbolizace N. Goodmana jedna v původním artefiletické terminologii zážitkových komponent. Prostřednictvím uvedené terminologie je rozebírána souvislost mezi artefiletickým pojetím exprese a modelem mentalizace psychoanalytických autorů Fonagyho a Targetové.

  • Czech name

    Artefiletika - expresivní tvorba ve službě osobnostnímu rozvoji

  • Czech description

    Text ve stručném přehledu objasňuje koncepci artefiletiky jakožto výchovného pojetí, jehož hlavním výchovným nástrojem je expresivní tvorba ve spojení s reflexí v dialogu. V první části příspěvku jsou vyložena myšlenková východiska i historické podmínky,z nichž koncepce artefiletiky vyrůstala, se zvláštním ohledem k pedagogickému konstruktivismu, Broudyho myšlence filetického modelu výchovy a tradicím analytického přístupu v estetice anebo filosofii. Druhá část je věnována výkladu klíčových pojmů pro interpretování a explikaci výchovných procesů v artefiletické praxi, Jednak v rámci typologie symbolizace N. Goodmana jedna v původním artefiletické terminologii zážitkových komponent. Prostřednictvím uvedené terminologie je rozebírána souvislost mezi artefiletickým pojetím exprese a modelem mentalizace psychoanalytických autorů Fonagyho a Targetové.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    24

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    259-276

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database