All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Critical spots in physics educationin lower-secondary schools – introduction into discussion and research options

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43951710" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43951710 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2018/Arnika_2018_1-4_Kohout-Mollerova--web.pdf" target="_blank" >https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2018/Arnika_2018_1-4_Kohout-Mollerova--web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kritická místa ve výuce fyziky na ZŠ – úvod do problematiky a možnosti výzkumu

  • Original language description

    Předkládaná teoretická studie reprezentuje úvod do problematiky kritických míst kurikula ve fyzice na základní škole. Je představeno filozoficko-metodologické zázemí plánovaného empirického výzkumu a provedena jeho diskuze v kontextu obecné didaktiky a didaktiky fyziky. Z filozofického pohledu se opíráme o instrumentální realismus reprezentovaný v českém prostředí Ladislavem Kvaszem. Metodologicky poté stavíme na konceptuální fyzice reprezentující jeden z nejčastějších přístupů v současné didaktice fyziky. Je prezentován odhad typologie kritických míst kurikula založený na hierarchizaci konceptů ve fyzice zahrnující klíčové, substantivní, organizační a aplikační koncepty. Plánovaný empirický výzkum je poté odvozen z této typologie a bude zahrnovat polostrukturované rozhovory s učiteli fyziky, analýzu kurikulárních dokumentů a vnějšího prostředí, a rovněž rozbor výsledků českých žáků v mezinárodním srovnání TIMSS. Je uveden evidence-based přístup k přípravě nových vzdělávacích materiálů a detailně diskutován jeho potenciál. Jako celek tato studie představuje první krok směrem k systematickému výzkumu zaměřujícímu se na dosud prakticky nestudovanou oblast kritických a klíčových míst kurikula.

  • Czech name

    Kritická místa ve výuce fyziky na ZŠ – úvod do problematiky a možnosti výzkumu

  • Czech description

    Předkládaná teoretická studie reprezentuje úvod do problematiky kritických míst kurikula ve fyzice na základní škole. Je představeno filozoficko-metodologické zázemí plánovaného empirického výzkumu a provedena jeho diskuze v kontextu obecné didaktiky a didaktiky fyziky. Z filozofického pohledu se opíráme o instrumentální realismus reprezentovaný v českém prostředí Ladislavem Kvaszem. Metodologicky poté stavíme na konceptuální fyzice reprezentující jeden z nejčastějších přístupů v současné didaktice fyziky. Je prezentován odhad typologie kritických míst kurikula založený na hierarchizaci konceptů ve fyzice zahrnující klíčové, substantivní, organizační a aplikační koncepty. Plánovaný empirický výzkum je poté odvozen z této typologie a bude zahrnovat polostrukturované rozhovory s učiteli fyziky, analýzu kurikulárních dokumentů a vnějšího prostředí, a rovněž rozbor výsledků českých žáků v mezinárodním srovnání TIMSS. Je uveden evidence-based přístup k přípravě nových vzdělávacích materiálů a detailně diskutován jeho potenciál. Jako celek tato studie představuje první krok směrem k systematickému výzkumu zaměřujícímu se na dosud prakticky nestudovanou oblast kritických a klíčových míst kurikula.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Arnica

  • ISSN

    1804-8366

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    26-34

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database