All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

International Comparison of Teacher’s Professional Competences

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952145" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952145 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Profesní kompetence učitelů v mezinárodním srovnání

  • Original language description

    Studie reflektuje mezinárodní odborný diskurz na téma profesní kompetence učitelů ve výuce orientované na dosahování žákovských kompetencí. Sleduje doporučení Evropské komise (2010, 2013) ve smyslu koncepce otevřené profesionality, ve vztahu k osobnostně orientované výchově a koncepcím založených na inovativních přístupech konstruktivistických teorií. Zvláštní pozornost je pak věnována teoretickým východiskům německy mluvících zemí, především doporučení Stálé konference ministrů kultu (KMK, 2008, 2015) oborovým didaktikům v oblasti vzdělávání učitelů. Cílem empirické studie v oblasti oborové didaktiky výtvarné výchovy je ověřit na základě výzkumného šetření ve školní praxi navržený mezinárodní nástroj srovnání a evaluace Společný evropský referenční rámec vizuální gramotnosti (Common European Framework of Reference in Visual Literacy, 2016), identifikovat, vyhodnotit a popsat kvality učitelských kompetencí ve výuce výtvarné výchovy na českých gymnáziích. Které oborové kompetence podle CEFR_VL umožňují žákům realizované výtvarné úlohy získat? Které učitelské kompetence tyto úlohy předpokládají?

  • Czech name

    Profesní kompetence učitelů v mezinárodním srovnání

  • Czech description

    Studie reflektuje mezinárodní odborný diskurz na téma profesní kompetence učitelů ve výuce orientované na dosahování žákovských kompetencí. Sleduje doporučení Evropské komise (2010, 2013) ve smyslu koncepce otevřené profesionality, ve vztahu k osobnostně orientované výchově a koncepcím založených na inovativních přístupech konstruktivistických teorií. Zvláštní pozornost je pak věnována teoretickým východiskům německy mluvících zemí, především doporučení Stálé konference ministrů kultu (KMK, 2008, 2015) oborovým didaktikům v oblasti vzdělávání učitelů. Cílem empirické studie v oblasti oborové didaktiky výtvarné výchovy je ověřit na základě výzkumného šetření ve školní praxi navržený mezinárodní nástroj srovnání a evaluace Společný evropský referenční rámec vizuální gramotnosti (Common European Framework of Reference in Visual Literacy, 2016), identifikovat, vyhodnotit a popsat kvality učitelských kompetencí ve výuce výtvarné výchovy na českých gymnáziích. Které oborové kompetence podle CEFR_VL umožňují žákům realizované výtvarné úlohy získat? Které učitelské kompetence tyto úlohy předpokládají?

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    58

  • Issue of the periodical within the volume

    1-2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    6-19

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database