International Comparison of Teacher’s Professional Competences
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952145" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952145 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/vytvarnavychova/archiv-cisel/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Profesní kompetence učitelů v mezinárodním srovnání
Original language description
Studie reflektuje mezinárodní odborný diskurz na téma profesní kompetence učitelů ve výuce orientované na dosahování žákovských kompetencí. Sleduje doporučení Evropské komise (2010, 2013) ve smyslu koncepce otevřené profesionality, ve vztahu k osobnostně orientované výchově a koncepcím založených na inovativních přístupech konstruktivistických teorií. Zvláštní pozornost je pak věnována teoretickým východiskům německy mluvících zemí, především doporučení Stálé konference ministrů kultu (KMK, 2008, 2015) oborovým didaktikům v oblasti vzdělávání učitelů. Cílem empirické studie v oblasti oborové didaktiky výtvarné výchovy je ověřit na základě výzkumného šetření ve školní praxi navržený mezinárodní nástroj srovnání a evaluace Společný evropský referenční rámec vizuální gramotnosti (Common European Framework of Reference in Visual Literacy, 2016), identifikovat, vyhodnotit a popsat kvality učitelských kompetencí ve výuce výtvarné výchovy na českých gymnáziích. Které oborové kompetence podle CEFR_VL umožňují žákům realizované výtvarné úlohy získat? Které učitelské kompetence tyto úlohy předpokládají?
Czech name
Profesní kompetence učitelů v mezinárodním srovnání
Czech description
Studie reflektuje mezinárodní odborný diskurz na téma profesní kompetence učitelů ve výuce orientované na dosahování žákovských kompetencí. Sleduje doporučení Evropské komise (2010, 2013) ve smyslu koncepce otevřené profesionality, ve vztahu k osobnostně orientované výchově a koncepcím založených na inovativních přístupech konstruktivistických teorií. Zvláštní pozornost je pak věnována teoretickým východiskům německy mluvících zemí, především doporučení Stálé konference ministrů kultu (KMK, 2008, 2015) oborovým didaktikům v oblasti vzdělávání učitelů. Cílem empirické studie v oblasti oborové didaktiky výtvarné výchovy je ověřit na základě výzkumného šetření ve školní praxi navržený mezinárodní nástroj srovnání a evaluace Společný evropský referenční rámec vizuální gramotnosti (Common European Framework of Reference in Visual Literacy, 2016), identifikovat, vyhodnotit a popsat kvality učitelských kompetencí ve výuce výtvarné výchovy na českých gymnáziích. Které oborové kompetence podle CEFR_VL umožňují žákům realizované výtvarné úlohy získat? Které učitelské kompetence tyto úlohy předpokládají?
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Volume of the periodical
58
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
6-19
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—