Bullying and the safety feeling of pupils on selected schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43957541" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43957541 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vsaps.cz/data/2019/12/23/13/aplikovana_psychologie-c.-6._fin.pdf" target="_blank" >http://www.vsaps.cz/data/2019/12/23/13/aplikovana_psychologie-c.-6._fin.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Šikana a pocit bezpečí žáků ve vybraných školách
Original language description
Příspěvek je zaměřen na problematiku šikany a vnímání pocitu bezpečí žáků. Celá problematika je popsaná z komplexního hlediska. V úvodu je na šikanu pohlíženo jako na specifický způsob agresivního chování, jehož formy mohou být psychické, tělesné či materiální. Šikana není záležitost pouze školního prostředí, ale vyskytuje se ve skupinách dospělých. Podoby přímé a záměrné agrese mezi lidmi v pracovním prostředí jsou v úvodu ve stručnosti charakterizovány. Teoretickým těžištěm příspěvku je popis šikany, a to z pohledu příčin jejího vzniku, průběhu a dopadu na sociální skupinu. Druhým sledovaným tématem je pocit bezpečí jako základní bazální potřeby žáků, která je důležitá pro jejich plnohodnotnou adaptaci ve školním prostředí. Součástí příspěvku je výzkumné šetření, ve kterém jsou prostřednictvím dotazníku získávány údaje umožňující odpověď na následující otázku: Setkávají se žáci ve vybraných školách se šikanou a vnímají školní prostředí za bezpečné? Výsledky jsou zpracovány do tabulek a okomentovány.
Czech name
Šikana a pocit bezpečí žáků ve vybraných školách
Czech description
Příspěvek je zaměřen na problematiku šikany a vnímání pocitu bezpečí žáků. Celá problematika je popsaná z komplexního hlediska. V úvodu je na šikanu pohlíženo jako na specifický způsob agresivního chování, jehož formy mohou být psychické, tělesné či materiální. Šikana není záležitost pouze školního prostředí, ale vyskytuje se ve skupinách dospělých. Podoby přímé a záměrné agrese mezi lidmi v pracovním prostředí jsou v úvodu ve stručnosti charakterizovány. Teoretickým těžištěm příspěvku je popis šikany, a to z pohledu příčin jejího vzniku, průběhu a dopadu na sociální skupinu. Druhým sledovaným tématem je pocit bezpečí jako základní bazální potřeby žáků, která je důležitá pro jejich plnohodnotnou adaptaci ve školním prostředí. Součástí příspěvku je výzkumné šetření, ve kterém jsou prostřednictvím dotazníku získávány údaje umožňující odpověď na následující otázku: Setkávají se žáci ve vybraných školách se šikanou a vnímají školní prostředí za bezpečné? Výsledky jsou zpracovány do tabulek a okomentovány.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aplikovaná psychologie
ISSN
2336-8276
e-ISSN
—
Volume of the periodical
4
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
424-440
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—