All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Critical spots in geography curriculum in the secondary school I.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43958792" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43958792 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://didaktika.zcu.cz/export/sites/didaktika/cz/dokumenty/Monografie/monografie_geografie.pdf" target="_blank" >http://didaktika.zcu.cz/export/sites/didaktika/cz/dokumenty/Monografie/monografie_geografie.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kritická místa kurikula zeměpisu na 2. stupni základní školy I.

  • Original language description

    Tato kniha prezentuje výsledky tříletého projektu Didaktika – Člověk a příroda A. Výzkum byl zaměřen na kritická a dynamická místa zeměpisu v 6. třídě základní školy. V první kapitole je diskutován teoretický i terminologický základ práce a druhá kapitola je věnována komplexní metodice výzkumu. Následující kapitoly jsou věnovány výsledkům. Kritická místa v zeměpisu byla identifikována polostrukturovanými rozhovory a několika focus group s učiteli. Následný výzkum se soustředil na pět nejvíce kritických míst (mapy, zeměpisné souřadnice, časová pásma, cirkulace v atmosféře a litosférické desky a jejich pohyby). Pro těchto pět kritických míst byly navrženy moduly tak, aby co nejlépe překonaly příčiny kritičnosti (návaznost témat v rámci kurikula, přílišná náročnost na představivost, komplexnost tématu, nedostatečná motivace a přechod od žákovské znalosti ke kompetenci). Moduly byly testovány učiteli během vyučování a jejich úspěšnost byla následně vyhodnocena pomocí komplexních dotazníků. Druhá část výzkumu se soustředila na identifikování dynamických míst kurikula, také pomocí dotazníků. Na základě výsledků byly ve spolupráci se science centry navrženy dva moduly (atmosférické procesy a meteorologie a moderní kartografie a GPS). Podle získaných dat lze tvrdit, že všechny navržené moduly jsou vhodné pro překonání kritických a dynamických míst kurikula.

  • Czech name

    Kritická místa kurikula zeměpisu na 2. stupni základní školy I.

  • Czech description

    Tato kniha prezentuje výsledky tříletého projektu Didaktika – Člověk a příroda A. Výzkum byl zaměřen na kritická a dynamická místa zeměpisu v 6. třídě základní školy. V první kapitole je diskutován teoretický i terminologický základ práce a druhá kapitola je věnována komplexní metodice výzkumu. Následující kapitoly jsou věnovány výsledkům. Kritická místa v zeměpisu byla identifikována polostrukturovanými rozhovory a několika focus group s učiteli. Následný výzkum se soustředil na pět nejvíce kritických míst (mapy, zeměpisné souřadnice, časová pásma, cirkulace v atmosféře a litosférické desky a jejich pohyby). Pro těchto pět kritických míst byly navrženy moduly tak, aby co nejlépe překonaly příčiny kritičnosti (návaznost témat v rámci kurikula, přílišná náročnost na představivost, komplexnost tématu, nedostatečná motivace a přechod od žákovské znalosti ke kompetenci). Moduly byly testovány učiteli během vyučování a jejich úspěšnost byla následně vyhodnocena pomocí komplexních dotazníků. Druhá část výzkumu se soustředila na identifikování dynamických míst kurikula, také pomocí dotazníků. Na základě výsledků byly ve spolupráci se science centry navrženy dva moduly (atmosférické procesy a meteorologie a moderní kartografie a GPS). Podle získaných dat lze tvrdit, že všechny navržené moduly jsou vhodné pro překonání kritických a dynamických míst kurikula.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-261-0924-2

  • Number of pages

    154

  • Publisher name

    Západočeská univerzita

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS book