All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Paul Muldoon and Hyperobjects

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43959080" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43959080 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Paul Muldoon a hyperobjekty

  • Original language description

    Báseň Seamuse Heaneyho „Sandstone Keepsake“ je o předmětu, podobně jak mnoho předmětové básně Zbigniewa Herberta. Věc jako donnée básně umožňuje básníkovi široce se pohybovat v evropské kultuře a současné politice, zatímco zůstává fenomenologicky zakotven v kusu skály, který drží v ruce. To pro Heaneyho je jakýmsi garantem pravosti básně a je to zařízení, které často používal ve své poezii. V poezii Paula Muldoona se však s takovým fenomenologickým upisováním nesetkáváme, místo toho zkoumá techniky, které představují to, co ekologický filozof Timothy Morton nazval „hyperobjekty“. Muldoon se často vrací k tématu globálního oteplování (jeden z Mortonových hlavních hyperobjektů) a ekologické katastrofy, ale tematizuje tyto objekty a vyhýbá se psání a la these. Tato kapitola se zabývá tím, jak Muldoon ve své poezii představuje takové „ne-věci“, a nabízí tak nový způsob ekologické poezie.

  • Czech name

    Paul Muldoon a hyperobjekty

  • Czech description

    Báseň Seamuse Heaneyho „Sandstone Keepsake“ je o předmětu, podobně jak mnoho předmětové básně Zbigniewa Herberta. Věc jako donnée básně umožňuje básníkovi široce se pohybovat v evropské kultuře a současné politice, zatímco zůstává fenomenologicky zakotven v kusu skály, který drží v ruce. To pro Heaneyho je jakýmsi garantem pravosti básně a je to zařízení, které často používal ve své poezii. V poezii Paula Muldoona se však s takovým fenomenologickým upisováním nesetkáváme, místo toho zkoumá techniky, které představují to, co ekologický filozof Timothy Morton nazval „hyperobjekty“. Muldoon se často vrací k tématu globálního oteplování (jeden z Mortonových hlavních hyperobjektů) a ekologické katastrofy, ale tematizuje tyto objekty a vyhýbá se psání a la these. Tato kapitola se zabývá tím, jak Muldoon ve své poezii představuje takové „ne-věci“, a nabízí tak nový způsob ekologické poezie.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60204 - General literature studies

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů