All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Bridging the "inedience" between scientific and general didactics in the conception of biology didactics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43959338" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43959338 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Překlenování "nedomluvy" mezi oborovou a obecnou didaktikou v pojetí didaktiky biologie

  • Original language description

    Izolovanost oborových didaktik (včetně didaktiky biologie) od obecné didaktiky vedla k utváření svébytných pojmových aparátů, ale i vlastních logických vyjádření v jednotlivých oborech. Důsledkem je komunikační nedomluva mezi obory. Snaha o překonání izolace jak mezi oborovými didaktikami, tak v jejich vztazích k obecné didaktice, vedla v nedávné době k pokusům hledat nová řešení. Jako klíčová se jeví spolupráce oborových didaktik podložená akčním výzkumem (např. transkript během praxe, hloubková analýza výukové situace metodikou 3A). Cílem je zajistit komunikaci v pregraduální přípravě učitelů nejen mezi obecnou didaktikou a didaktikou biologie, tj. ve vertikálním směru, ale zároveň i nastavit komunikační tok ve směru horizontálním čili mezi jednotlivými oborovými didaktikami navzájem. Tento koncept komunikačního pojetí byl po dobu 3 let ověřován a jeho výsledkem jsou zapracované změny v modelu pregraduální přípravy učitelů na Fakultě pedagogické v Plzni. Tento příspěvek na tento jev pouze neupozorňuje, ale dává východisko v podobě případové studie, která řeší didaktiku biologie ve vztahu s obecnou a oborovou didaktikou.

  • Czech name

    Překlenování "nedomluvy" mezi oborovou a obecnou didaktikou v pojetí didaktiky biologie

  • Czech description

    Izolovanost oborových didaktik (včetně didaktiky biologie) od obecné didaktiky vedla k utváření svébytných pojmových aparátů, ale i vlastních logických vyjádření v jednotlivých oborech. Důsledkem je komunikační nedomluva mezi obory. Snaha o překonání izolace jak mezi oborovými didaktikami, tak v jejich vztazích k obecné didaktice, vedla v nedávné době k pokusům hledat nová řešení. Jako klíčová se jeví spolupráce oborových didaktik podložená akčním výzkumem (např. transkript během praxe, hloubková analýza výukové situace metodikou 3A). Cílem je zajistit komunikaci v pregraduální přípravě učitelů nejen mezi obecnou didaktikou a didaktikou biologie, tj. ve vertikálním směru, ale zároveň i nastavit komunikační tok ve směru horizontálním čili mezi jednotlivými oborovými didaktikami navzájem. Tento koncept komunikačního pojetí byl po dobu 3 let ověřován a jeho výsledkem jsou zapracované změny v modelu pregraduální přípravy učitelů na Fakultě pedagogické v Plzni. Tento příspěvek na tento jev pouze neupozorňuje, ale dává východisko v podobě případové studie, která řeší didaktiku biologie ve vztahu s obecnou a oborovou didaktikou.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů