All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Use of the method of complex linguistic analyzes in the teaching of the Czech language

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962367" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962367 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití metody komplexních jazykových rozborů ve výuce českého jazyka

  • Original language description

    Studie Jany Vaňkové a Martiny Spěváčkové ukazuje, že ve výuce českého jazyka je stále využívána jako jedna z frekventovaných výukových metod metoda komplexních jazykových rozborů. Jako zásadní přednost je vnímána její komplexnost, i když je doložitelné, že stále přetrvává nepochopení hranic mezi jednotlivými jazykovými rovinami (zejména morfologickou a syntaktickou). Výsledky sondy dále ukázaly, že stylová hodnota jazykového prostředku je často vnímána izolovaně, tedy bez ohledu na jeho kontextové zařazení. Rovněž dochází ke směšování stylových příznaků se spisovností a nespisovností jazykových prostředků. Stylový příznak je nejvýrazněji vnímán u jazykových prostředků lexikálních.

  • Czech name

    Využití metody komplexních jazykových rozborů ve výuce českého jazyka

  • Czech description

    Studie Jany Vaňkové a Martiny Spěváčkové ukazuje, že ve výuce českého jazyka je stále využívána jako jedna z frekventovaných výukových metod metoda komplexních jazykových rozborů. Jako zásadní přednost je vnímána její komplexnost, i když je doložitelné, že stále přetrvává nepochopení hranic mezi jednotlivými jazykovými rovinami (zejména morfologickou a syntaktickou). Výsledky sondy dále ukázaly, že stylová hodnota jazykového prostředku je často vnímána izolovaně, tedy bez ohledu na jeho kontextové zařazení. Rovněž dochází ke směšování stylových příznaků se spisovností a nespisovností jazykových prostředků. Stylový příznak je nejvýrazněji vnímán u jazykových prostředků lexikálních.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60202 - Specific languages

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině II

  • ISBN

    978-80-261-0982-2

  • Number of pages of the result

    19

  • Pages from-to

    198-216

  • Number of pages of the book

    403

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS chapter