Use of the method of complex linguistic analyzes in the teaching of the Czech language
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F21%3A43962367" target="_blank" >RIV/49777513:23420/21:43962367 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/43106</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití metody komplexních jazykových rozborů ve výuce českého jazyka
Original language description
Studie Jany Vaňkové a Martiny Spěváčkové ukazuje, že ve výuce českého jazyka je stále využívána jako jedna z frekventovaných výukových metod metoda komplexních jazykových rozborů. Jako zásadní přednost je vnímána její komplexnost, i když je doložitelné, že stále přetrvává nepochopení hranic mezi jednotlivými jazykovými rovinami (zejména morfologickou a syntaktickou). Výsledky sondy dále ukázaly, že stylová hodnota jazykového prostředku je často vnímána izolovaně, tedy bez ohledu na jeho kontextové zařazení. Rovněž dochází ke směšování stylových příznaků se spisovností a nespisovností jazykových prostředků. Stylový příznak je nejvýrazněji vnímán u jazykových prostředků lexikálních.
Czech name
Využití metody komplexních jazykových rozborů ve výuce českého jazyka
Czech description
Studie Jany Vaňkové a Martiny Spěváčkové ukazuje, že ve výuce českého jazyka je stále využívána jako jedna z frekventovaných výukových metod metoda komplexních jazykových rozborů. Jako zásadní přednost je vnímána její komplexnost, i když je doložitelné, že stále přetrvává nepochopení hranic mezi jednotlivými jazykovými rovinami (zejména morfologickou a syntaktickou). Výsledky sondy dále ukázaly, že stylová hodnota jazykového prostředku je často vnímána izolovaně, tedy bez ohledu na jeho kontextové zařazení. Rovněž dochází ke směšování stylových příznaků se spisovností a nespisovností jazykových prostředků. Stylový příznak je nejvýrazněji vnímán u jazykových prostředků lexikálních.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60202 - Specific languages
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině II
ISBN
978-80-261-0982-2
Number of pages of the result
19
Pages from-to
198-216
Number of pages of the book
403
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS chapter
—