On utilising virtual classroom in preparing students for pedagogical practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969052" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969052 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/45712/2023-odjl-01.pdf#022" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/45712/2023-odjl-01.pdf#022</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K využití virtuální třídy pro přípravu studentů na pedagogickou praxi
Original language description
Příspěvek se věnuje problematice přípravy studentů učitelství na výkon učitelské profese, konkrétně zkoumá využití možností virtuální třídy při simulaci pedagogické komunikace mezi učitelem a žáky před začátkem vlastní pedagogické praxe studentů. Cílem studie je shromáždit a analyzovat názory studentů na virtuální třídu, postihnout jejich zkušenosti a vyvodit závěry využitelné pro další vývoj trenažéru virtuální třídy. Jsou porovnávána data ze vstupního dotazníku a dotazníku po absolvování tréninku v prostředí virtuální třídy. Využity jsou zavřené, polootevřené i otevřené otázky, v nichž studenti uváděli důvody svých odpovědí a další zpřesňující postřehy. Významným prvkem při užívání virtuální třídy je tzv. imerze, tedy vtažení do prostředí, které ovlivňuje intenzituzážitku a přibližuje ho realitě. Vzhledem k počtu zapojených studentů (17) není možné výsledky zobecnit. Lze však konstatovat, že závěry získané během šetření jsou využitelné pro vývojáře při dalším zkvalitňování trenažéru a současně tyto závěry slouží jako motivace pro studenty i didaktiky, kteří zapojení virtuální třídy do pregraduální přípravy studentů učitelství zvažují.
Czech name
K využití virtuální třídy pro přípravu studentů na pedagogickou praxi
Czech description
Příspěvek se věnuje problematice přípravy studentů učitelství na výkon učitelské profese, konkrétně zkoumá využití možností virtuální třídy při simulaci pedagogické komunikace mezi učitelem a žáky před začátkem vlastní pedagogické praxe studentů. Cílem studie je shromáždit a analyzovat názory studentů na virtuální třídu, postihnout jejich zkušenosti a vyvodit závěry využitelné pro další vývoj trenažéru virtuální třídy. Jsou porovnávána data ze vstupního dotazníku a dotazníku po absolvování tréninku v prostředí virtuální třídy. Využity jsou zavřené, polootevřené i otevřené otázky, v nichž studenti uváděli důvody svých odpovědí a další zpřesňující postřehy. Významným prvkem při užívání virtuální třídy je tzv. imerze, tedy vtažení do prostředí, které ovlivňuje intenzituzážitku a přibližuje ho realitě. Vzhledem k počtu zapojených studentů (17) není možné výsledky zobecnit. Lze však konstatovat, že závěry získané během šetření jsou využitelné pro vývojáře při dalším zkvalitňování trenažéru a současně tyto závěry slouží jako motivace pro studenty i didaktiky, kteří zapojení virtuální třídy do pregraduální přípravy studentů učitelství zvažují.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
2729-8639
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
11
Pages from-to
22-32
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—