Methods of music education in the practice of learning a foreign language (on the example of the japanese language)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969793" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969793 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metody hudební výchovy v nácviku osvojování cizího jazyka (na příkladu japonského jazyka)
Original language description
Článek představuje autorovu metodu využití metod hudební výchovy, zaměřenou na začlenění motoriky, pohybové aktivity do procesu osvojování cizího jazyka za účelem zkvalitnění osvojení jazykového materiálu a odhalování potenciálních tvůrčích schopností žáků. Na příkladu využití prvků staroindického konnakolu, eurytmiky E. J. Dalcroze, muzikogramu J. Wuytaka, poklepu na tělo v nácviku učení japonského jazyka jsou ukázány efektivní způsoby formování určitých jazykových dovedností za předpokladu aktivace mimovolní paměti. Zejména na základě materiálu japonského jazyka autor představuje vlastní způsoby gramatického vzdělávání, rozvoje slovení zásoby a hieroglyfy. Jeho cílem je přenesení studovaného materiálu do dlouhodobé paměti, jeho aktivní aplikace při řešení problematiky nácviku řeči a písemné komunikace.
Czech name
Metody hudební výchovy v nácviku osvojování cizího jazyka (na příkladu japonského jazyka)
Czech description
Článek představuje autorovu metodu využití metod hudební výchovy, zaměřenou na začlenění motoriky, pohybové aktivity do procesu osvojování cizího jazyka za účelem zkvalitnění osvojení jazykového materiálu a odhalování potenciálních tvůrčích schopností žáků. Na příkladu využití prvků staroindického konnakolu, eurytmiky E. J. Dalcroze, muzikogramu J. Wuytaka, poklepu na tělo v nácviku učení japonského jazyka jsou ukázány efektivní způsoby formování určitých jazykových dovedností za předpokladu aktivace mimovolní paměti. Zejména na základě materiálu japonského jazyka autor představuje vlastní způsoby gramatického vzdělávání, rozvoje slovení zásoby a hieroglyfy. Jeho cílem je přenesení studovaného materiálu do dlouhodobé paměti, jeho aktivní aplikace při řešení problematiky nácviku řeči a písemné komunikace.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů