Programming intelligent wiring at the first level of primary education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43972385" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43972385 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://olympiadatechniky.cz/proceedings/" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/proceedings/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Programování inteligentní elektroinstalace na prvním stupni primárního vzdělávání
Original language description
Programování mnohých zařízení, která jsou vhodně přizpůsobena pro účely výuky na ZŠ je v dnešní době velké množství. Tato zařízení se dle způsobu programování a náročnosti mohou používat na prvníma druhém stupni ZŠ. Zařízení, která jsou pojetím již více podobná průmyslové aplikaci se převážně používají na SŠ. Přesto se podařilo v rámci workshopů na druhém stupni ZŠ prokázat, že je možné úspěšně využívat průmyslová zařízení na ZŠ. Zde se nabízí otázka, zda není možné již žáky prvního stupně ZŠ naučit jednoduchému programování inteligentních elektroinstalací. Většina inteligentních elektroinstalací disponuje prostředím určeným pro programátory a uživatelským prostředím, kde si uživatel může samostatně programovat základní automatizační procesy, cykly, ale i dálkové ruční ovládání. V rámci workshopů na některých ZŠ se podařilo ověřit, že i žáci prvního stupně dokážou programovat uživatelská rozhraní inteligentních elektroinstalací.
Czech name
Programování inteligentní elektroinstalace na prvním stupni primárního vzdělávání
Czech description
Programování mnohých zařízení, která jsou vhodně přizpůsobena pro účely výuky na ZŠ je v dnešní době velké množství. Tato zařízení se dle způsobu programování a náročnosti mohou používat na prvníma druhém stupni ZŠ. Zařízení, která jsou pojetím již více podobná průmyslové aplikaci se převážně používají na SŠ. Přesto se podařilo v rámci workshopů na druhém stupni ZŠ prokázat, že je možné úspěšně využívat průmyslová zařízení na ZŠ. Zde se nabízí otázka, zda není možné již žáky prvního stupně ZŠ naučit jednoduchému programování inteligentních elektroinstalací. Většina inteligentních elektroinstalací disponuje prostředím určeným pro programátory a uživatelským prostředím, kde si uživatel může samostatně programovat základní automatizační procesy, cykly, ale i dálkové ruční ovládání. V rámci workshopů na některých ZŠ se podařilo ověřit, že i žáci prvního stupně dokážou programovat uživatelská rozhraní inteligentních elektroinstalací.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů