All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of motor competencies in children with autism spectrum disorder

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973771" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973771 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://doi.org/10.24132/ZCU.2024.12679" target="_blank" >https://doi.org/10.24132/ZCU.2024.12679</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/ZCU.2024.12679" target="_blank" >10.24132/ZCU.2024.12679</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchou autistického spektra

  • Original language description

    Metodická publikace se zaměřuje na pohybové aktivity, které podporují rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Autorky se v ní opírají o dlouholeté zkušenosti s výukou tělesné výchovy a práci s dětmi se zdravotním postižením. Publikace obsahuje soubor v praxi ověřených zdravotně orientovaných cvičení k rozvoji motorických a sociálních kompetencí u dětí s PAS. Konkrétně se jedná o prostředky zdravotní tělesné výchovy (cvičení uvolňovací, protahovací, posilovací, relaxační a dechová), psychomotoriky a pohybových her. Cvičení jsou zaměřena na rozvoj motorických dovedností maximálně využitelných v běžném životě (funkční dovednosti), na rozvoj správného držení těla a koordinace. Autoři vycházejí z osvědčených pohybových aktivit pro intaktní děti a aplikují je na specifické potřeby dětí s PAS. Cílem je zlepšit jejich motorické i sociální kompetence a podpořit integraci do běžného života. Publikace upozorňuje na nedostatek metodik pro práci s těmito dětmi a zdůrazňuje důležitost individualizovaného přístupu, vizualizace, strukturování cvičebních lekcí, využití vhodné motivace ke cvičení a pestrosti cvičebních pomůcek. Kniha přináší cenné poznatky pro pedagogy, terapeuty a rodiče dětí s PAS, kteří se chtějí zaměřit na zlepšení motorických a sociálních kompetencí prostřednictvím cílených pohybových aktivit.

  • Czech name

    Rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchou autistického spektra

  • Czech description

    Metodická publikace se zaměřuje na pohybové aktivity, které podporují rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Autorky se v ní opírají o dlouholeté zkušenosti s výukou tělesné výchovy a práci s dětmi se zdravotním postižením. Publikace obsahuje soubor v praxi ověřených zdravotně orientovaných cvičení k rozvoji motorických a sociálních kompetencí u dětí s PAS. Konkrétně se jedná o prostředky zdravotní tělesné výchovy (cvičení uvolňovací, protahovací, posilovací, relaxační a dechová), psychomotoriky a pohybových her. Cvičení jsou zaměřena na rozvoj motorických dovedností maximálně využitelných v běžném životě (funkční dovednosti), na rozvoj správného držení těla a koordinace. Autoři vycházejí z osvědčených pohybových aktivit pro intaktní děti a aplikují je na specifické potřeby dětí s PAS. Cílem je zlepšit jejich motorické i sociální kompetence a podpořit integraci do běžného života. Publikace upozorňuje na nedostatek metodik pro práci s těmito dětmi a zdůrazňuje důležitost individualizovaného přístupu, vizualizace, strukturování cvičebních lekcí, využití vhodné motivace ke cvičení a pestrosti cvičebních pomůcek. Kniha přináší cenné poznatky pro pedagogy, terapeuty a rodiče dětí s PAS, kteří se chtějí zaměřit na zlepšení motorických a sociálních kompetencí prostřednictvím cílených pohybových aktivit.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-261-1266-2

  • Number of pages

    108

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS book