At the Border of Ages III − Expression as a Subjective Experience of the World: Vincent van Gogh and Richard Strauss
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974035" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974035 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/archiv-cisel/rocnik-31-2023/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/archiv-cisel/rocnik-31-2023/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Na rozhraní věků III − exprese jako subjektivní prožitek světa: Vincent van Gogh a Richard Strauss
Original language description
Vincent van Gogh a Richard Strauss jsou protagonisty první studie posledního ročníku tříletého tematického bloku NA ROZHRANÍ VĚKŮ. Tematické zaměření ročníku prozrazuje název EXPRESE JAKO SUBJEKTIVNÍ PROŽITEK SVĚTA. Vincent van Gogh a Richard Strauss zastupují postimpresionistický a pozdně romantický proud syntézy realismu resp. pozdního romantismu a expresionismu jako proces emancipace uměleckého díla, který dosahují ve vrcholné fázi své tvorby – van Gogh exaltací kontrastů barev a dynamickými liniemi pastózní malby energických tahů štětce, Strauss pak především v operách Salomé a Elektra dovršil reformu Richarda Wagnera a odvážnou genezí bitonality, polytonality, kvartové harmonie a razantní deformací tonality předjímá „novou tonalitu“ Igora Stravinského a volnou atonalitu Arnolda Schönberga.
Czech name
Na rozhraní věků III − exprese jako subjektivní prožitek světa: Vincent van Gogh a Richard Strauss
Czech description
Vincent van Gogh a Richard Strauss jsou protagonisty první studie posledního ročníku tříletého tematického bloku NA ROZHRANÍ VĚKŮ. Tematické zaměření ročníku prozrazuje název EXPRESE JAKO SUBJEKTIVNÍ PROŽITEK SVĚTA. Vincent van Gogh a Richard Strauss zastupují postimpresionistický a pozdně romantický proud syntézy realismu resp. pozdního romantismu a expresionismu jako proces emancipace uměleckého díla, který dosahují ve vrcholné fázi své tvorby – van Gogh exaltací kontrastů barev a dynamickými liniemi pastózní malby energických tahů štětce, Strauss pak především v operách Salomé a Elektra dovršil reformu Richarda Wagnera a odvážnou genezí bitonality, polytonality, kvartové harmonie a razantní deformací tonality předjímá „novou tonalitu“ Igora Stravinského a volnou atonalitu Arnolda Schönberga.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Hudební výchova
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Volume of the periodical
32
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
14-18
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—