Analysis of teaching with regard to the implementation of activities leading to learning outcomes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974090" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974090 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2025/01/Itev_2_2024.pdf" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2025/01/Itev_2_2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza výukových jednotek s ohledem na implementaci aktivit vedoucích k výsledkům učení z revidovaného RVP ZV
Original language description
Článek se zaměřuje na schopnost studentů programu Učitelství technické výchovy implementovat do výuky prvky Osobnostní a sociální výchovy podle revidovaného RVP ZV. Akční výzkum zahrnoval deset modelových výukových jednotek vytvořených 22 studenty, analyzovaných z hlediska naplňování očekávaných výsledků učení z oblastí Osobnostní rozvoj, Sociální a etický rozvoj a Kariérový rozvoj. Výsledky ukázaly průměrnou míru implementace 33 %, přičemž nejefektivnější přístup byl založen na přímé aplikaci definovaných výsledků učení. Výzkum odhalil, že studenti potřebují metodickou podporu a inovaci didaktiky pro smysluplnou integraci Osobnostní a sociální výchovy do výuky. Přestože mají povědomí o problematice, efektivní aplikace vyžaduje cílený rozvoj.
Czech name
Analýza výukových jednotek s ohledem na implementaci aktivit vedoucích k výsledkům učení z revidovaného RVP ZV
Czech description
Článek se zaměřuje na schopnost studentů programu Učitelství technické výchovy implementovat do výuky prvky Osobnostní a sociální výchovy podle revidovaného RVP ZV. Akční výzkum zahrnoval deset modelových výukových jednotek vytvořených 22 studenty, analyzovaných z hlediska naplňování očekávaných výsledků učení z oblastí Osobnostní rozvoj, Sociální a etický rozvoj a Kariérový rozvoj. Výsledky ukázaly průměrnou míru implementace 33 %, přičemž nejefektivnější přístup byl založen na přímé aplikaci definovaných výsledků učení. Výzkum odhalil, že studenti potřebují metodickou podporu a inovaci didaktiky pro smysluplnou integraci Osobnostní a sociální výchovy do výuky. Přestože mají povědomí o problematice, efektivní aplikace vyžaduje cílený rozvoj.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
2571-2519
Volume of the periodical
Neuveden
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
4-10
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—