INFORMATION SHARING AS A COMPETITIVE ADVANTAGE IN TOURISM
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43923862" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43923862 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SDÍLENÍ INFORMACÍ JAKO KONKURENČNÍ VÝHODA V TURISMU
Original language description
Fenomén informací a jejich sdílení nabírá v současnosti na významu i v oblasti ekonomie. Rozvoj informačních a komunikačních technologií /ICT) přispívá k rychlému šíření sdílení informací a také k vytváření sítí mezi různými hráči z různých odvětví. Cestovní ruch patří k prokazatelně ovlivněným odvětvím technologickým pokrokem a rozvojem ICR. Článek se zabývá využitím sociálních sítí/médií v cestovním ruchu se zaměřením na využití sociálních sítí/médií zprostředkovatelských služeb cestovního ruchu. Bylyanalyzovány webové stránky českých cestovních kanceláří a organizací destinačnícho managementu za použití desk research metody. Výsledky ukazují, že jejich potenciáln lépe využívají organizace destinačního managementu, ale stále je zde existence nevyužitého potenciálu u obou zkoumaných skupin. Nejvíce využívaná sociální síť je Facebook, který využívá přes 50% cestovních kanceláří a 70% organizací destinačního managementu.
Czech name
SDÍLENÍ INFORMACÍ JAKO KONKURENČNÍ VÝHODA V TURISMU
Czech description
Fenomén informací a jejich sdílení nabírá v současnosti na významu i v oblasti ekonomie. Rozvoj informačních a komunikačních technologií /ICT) přispívá k rychlému šíření sdílení informací a také k vytváření sítí mezi různými hráči z různých odvětví. Cestovní ruch patří k prokazatelně ovlivněným odvětvím technologickým pokrokem a rozvojem ICR. Článek se zabývá využitím sociálních sítí/médií v cestovním ruchu se zaměřením na využití sociálních sítí/médií zprostředkovatelských služeb cestovního ruchu. Bylyanalyzovány webové stránky českých cestovních kanceláří a organizací destinačnícho managementu za použití desk research metody. Výsledky ukazují, že jejich potenciáln lépe využívají organizace destinačního managementu, ale stále je zde existence nevyužitého potenciálu u obou zkoumaných skupin. Nejvíce využívaná sociální síť je Facebook, který využívá přes 50% cestovních kanceláří a 70% organizací destinačního managementu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Hradecké ekonomické dny 2015
ISBN
978-80-7435-546-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
299-304
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Feb 3, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—