Eye-tracking, In-depth Interview and Focus Group Prove the Ability of Generation Y to Perceive Product Placement
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43949918" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43949918 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Eye-tracking, in-depth interview a focus group prokazují schopnost generace Y vnímat product placement
Original language description
Článek se zabývá fenoménem product placement. V první části příspěvku je product placement definován a řešena je otázka, kam jej lze umisťovat. Představeny jsou jednotlivé pohledy na kategorizaci daného nástroje komunikačního mixu a v závěru je uvedena přehledná tabulka, která jednotlivé kategorie shrnuje. Řešeny jsou okrajově také specifické formy product placement, a to destination placement a celebrity placement. Článek však neopomíjí ani umisťování produktů v sociálních médiích. Druhá část článku se zabývá vlastním výzkumem. Nejprve popisuje výzkum, výzkumné otázky, použité metody, strukturu participantů výzkumu a poté hodnotí jednotlivé metody, a ty předkládá pomocí výsledků z metody eye-tracking, hloubkových rozhovorů a focus group separovaně. Díky metodě focus group je věnována pozornost také etickému rámci v této oblasti. V závěru článku je možné nalézt závěrečné zhodnocení získaných dat, včetně nástinu dalších možností ve výzkumu v této oblasti.
Czech name
Eye-tracking, in-depth interview a focus group prokazují schopnost generace Y vnímat product placement
Czech description
Článek se zabývá fenoménem product placement. V první části příspěvku je product placement definován a řešena je otázka, kam jej lze umisťovat. Představeny jsou jednotlivé pohledy na kategorizaci daného nástroje komunikačního mixu a v závěru je uvedena přehledná tabulka, která jednotlivé kategorie shrnuje. Řešeny jsou okrajově také specifické formy product placement, a to destination placement a celebrity placement. Článek však neopomíjí ani umisťování produktů v sociálních médiích. Druhá část článku se zabývá vlastním výzkumem. Nejprve popisuje výzkum, výzkumné otázky, použité metody, strukturu participantů výzkumu a poté hodnotí jednotlivé metody, a ty předkládá pomocí výsledků z metody eye-tracking, hloubkových rozhovorů a focus group separovaně. Díky metodě focus group je věnována pozornost také etickému rámci v této oblasti. V závěru článku je možné nalézt závěrečné zhodnocení získaných dat, včetně nástinu dalších možností ve výzkumu v této oblasti.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
32-40
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—