All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Identification, analysis and evaluation of principles, procedures, methods and tools for adapting the service sector to the technical, economic, social and environmental conditions of Society 4.0

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F19%3A43956734" target="_blank" >RIV/49777513:23510/19:43956734 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://hdl.handle.net/11025/36406" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11025/36406</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Identifikace, analýza a hodnocení principů, postupů, metod a nástrojů pro adaptaci sektoru služeb na technické, ekonomické, sociální a environmentální podmínky Společnosti 4.0

  • Original language description

    Cílem projektu TAČR – TL02000136 „Adaptace sektoru znalostně náročných služeb na podmínky Společnosti 4.0“ je vytvořit metodiku adaptace malých a středních podniků v sektoru služeb na podmínky Společnosti 4.0. Tato publikace spolu se studií Procházková Taušl &amp; kol. (2019) je výchozím podkladem pro vypracování takové metodiky. V první kapitole se studie zabývá současným stavem a trendy v sektoru služeb, z toho speciálně znalostně intenzivních: jejich podílu na ekonomice a zaměstnanosti, vazeb na regionální, národní a evropské rozvojové strategie. Vzhledem k působnosti řešitelského týmu se podrobněji věnuje situaci v Plzeňském a Jihočeském kraji. Druhá kapitola se zabývá klasifikací znalostně intenzivních služeb. Vychází z taxonomie OECD a dalších literárních zdrojů. Kapitolu uzavírá popis souvislostí znalostních služeb a inovací s krátkým úvodem do konceptu otevřených inovací. Třetí kapitola se soustředí na širší rámec čtvrté průmyslové revoluce – řetězce, který může začínat Průmyslem 4.0, ale musí přes pojetí Práce 4.0, Vzdělávání 4.0 vyústit v rámcové, systémové pojetí Společnosti 4.0 s výhledem na další etapu – Společnost 5.0. Předmětem čtvrté kapitoly je podpora, kterou mohou poskytnout znalostně intenzivní služby ke zvýšení kvality života. Jsou zde uvedeny základní informace o podpoře kvality života na Zemi a nových trendech v této oblasti. V páté kapitole je uveden popis principů, postupů a metod použitelných pro adaptaci sektoru služeb. Jsou zde stručně charakterizovány technologie, které mohou podpořit podnikání v sektoru služeb, možnosti jejich uplatnění a jejich konvergence, využívající synergických efektů. V závěrečné, šesté kapitole, jsou uvedeny vybrané případové studie, které by mohly být inspirací pro české malé a střední podniky (MSP) v sektoru znalostních služeb.

  • Czech name

    Identifikace, analýza a hodnocení principů, postupů, metod a nástrojů pro adaptaci sektoru služeb na technické, ekonomické, sociální a environmentální podmínky Společnosti 4.0

  • Czech description

    Cílem projektu TAČR – TL02000136 „Adaptace sektoru znalostně náročných služeb na podmínky Společnosti 4.0“ je vytvořit metodiku adaptace malých a středních podniků v sektoru služeb na podmínky Společnosti 4.0. Tato publikace spolu se studií Procházková Taušl &amp; kol. (2019) je výchozím podkladem pro vypracování takové metodiky. V první kapitole se studie zabývá současným stavem a trendy v sektoru služeb, z toho speciálně znalostně intenzivních: jejich podílu na ekonomice a zaměstnanosti, vazeb na regionální, národní a evropské rozvojové strategie. Vzhledem k působnosti řešitelského týmu se podrobněji věnuje situaci v Plzeňském a Jihočeském kraji. Druhá kapitola se zabývá klasifikací znalostně intenzivních služeb. Vychází z taxonomie OECD a dalších literárních zdrojů. Kapitolu uzavírá popis souvislostí znalostních služeb a inovací s krátkým úvodem do konceptu otevřených inovací. Třetí kapitola se soustředí na širší rámec čtvrté průmyslové revoluce – řetězce, který může začínat Průmyslem 4.0, ale musí přes pojetí Práce 4.0, Vzdělávání 4.0 vyústit v rámcové, systémové pojetí Společnosti 4.0 s výhledem na další etapu – Společnost 5.0. Předmětem čtvrté kapitoly je podpora, kterou mohou poskytnout znalostně intenzivní služby ke zvýšení kvality života. Jsou zde uvedeny základní informace o podpoře kvality života na Zemi a nových trendech v této oblasti. V páté kapitole je uveden popis principů, postupů a metod použitelných pro adaptaci sektoru služeb. Jsou zde stručně charakterizovány technologie, které mohou podpořit podnikání v sektoru služeb, možnosti jejich uplatnění a jejich konvergence, využívající synergických efektů. V závěrečné, šesté kapitole, jsou uvedeny vybrané případové studie, které by mohly být inspirací pro české malé a střední podniky (MSP) v sektoru znalostních služeb.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL02000136" target="_blank" >TL02000136: Knowledge-intensive services sector adaptation to the conditions of Society 4.0</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7211-572-3

  • Number of pages

    104

  • Publisher name

    NAVA, nakladatelská a vydavatelská agentura

  • Place of publication

    Plzeň

  • UT code for WoS book