A case study of GDPR implementation in small-sized e-shop
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43967078" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43967078 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://drive.google.com/drive/folders/1YiIEeOEM17gb7_igFpaJ7200YxY8_WQe" target="_blank" >https://drive.google.com/drive/folders/1YiIEeOEM17gb7_igFpaJ7200YxY8_WQe</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Případová studie implementace GDPR v malém e-shopu
Original language description
Od roku 2018, kdy vstoupilo v platnost nařízení GDPR, musí všechny podniky podnikající v Evropské unii zavést nová pravidla týkající se zpracování osobních údajů a obecně zajistit soukromí svých zákazníků. Zvláštní pozornost je pak věnována online zpracování osobních údajů. Za uplynulé 4 roky, kdy GDPR vstoupilo v platnost, jsou známé teoretické přístupy k implementaci i osvědčené postupy v oblasti zpracování osobních údajů. Méně pozornosti se však již věnuje výzkumu reálných dopadů na podnikové procesy organizací, tedy reálným přístupům k implementaci v organizaci, neboť zejména malé podniky se potýkají s řadou bariér a nedostatků, které mohou bránit úspěšné implementaci. Cílem předloženého výzkumu je zaplnit tuto mezeru ve výzkumu pomocí osvědčené metodiky případových studií. Kromě shrnutí již známých vědeckých poznatků je zpracována případová studie zabývající se implementací GDPR v prostředí malého českého e-shopu. Je prozkoumána problematika zajištění soukromí ve vybraném e-shopu, popsán konkrétní přístup organizace k implementaci GDPR a jsou rozebrány možné předpoklady úspěšné implementace. Kromě toho je pozornost věnována možným rozdílům v implementaci GDPR v různých zemích EU. Získané výsledky tohoto výzkumu rozšiřují dříve známé teoretické poznatky o nové empirické poznatky, kdy i přes úspěšnou implementaci se zkoumaný podnik potýkal a stále potýká s řadou organizačních a technologických bariér v oblasti zajištění soukromí zákazníka.
Czech name
Případová studie implementace GDPR v malém e-shopu
Czech description
Od roku 2018, kdy vstoupilo v platnost nařízení GDPR, musí všechny podniky podnikající v Evropské unii zavést nová pravidla týkající se zpracování osobních údajů a obecně zajistit soukromí svých zákazníků. Zvláštní pozornost je pak věnována online zpracování osobních údajů. Za uplynulé 4 roky, kdy GDPR vstoupilo v platnost, jsou známé teoretické přístupy k implementaci i osvědčené postupy v oblasti zpracování osobních údajů. Méně pozornosti se však již věnuje výzkumu reálných dopadů na podnikové procesy organizací, tedy reálným přístupům k implementaci v organizaci, neboť zejména malé podniky se potýkají s řadou bariér a nedostatků, které mohou bránit úspěšné implementaci. Cílem předloženého výzkumu je zaplnit tuto mezeru ve výzkumu pomocí osvědčené metodiky případových studií. Kromě shrnutí již známých vědeckých poznatků je zpracována případová studie zabývající se implementací GDPR v prostředí malého českého e-shopu. Je prozkoumána problematika zajištění soukromí ve vybraném e-shopu, popsán konkrétní přístup organizace k implementaci GDPR a jsou rozebrány možné předpoklady úspěšné implementace. Kromě toho je pozornost věnována možným rozdílům v implementaci GDPR v různých zemích EU. Získané výsledky tohoto výzkumu rozšiřují dříve známé teoretické poznatky o nové empirické poznatky, kdy i přes úspěšnou implementaci se zkoumaný podnik potýkal a stále potýká s řadou organizačních a technologických bariér v oblasti zajištění soukromí zákazníka.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů