All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation of orientation process in school after student practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43967917" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43967917 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2022/03/02.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2022/03/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2022.014" target="_blank" >10.5507/epd.2022.014</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení adaptačního procesu ve škole studenty po pedagogické praxi

  • Original language description

    Cílem realizované výzkumné studie bylo zhodnotit souvislou praxi studentů pedagogické fakulty jako specifickou formu vzdělávání dospělých. Speciální důraz byl přitom kladen na adaptační proces ve škole. Byla použita metoda dotazování a konstrukt dotazníku je sestaven na základě poznatků ze školského managementu. Výzkumný nástroj je zaměřen na to, jak vedoucí pracovníci škol a uvádějící učitelé (mentoři) podporují studenty v adaptačním procesu ve škole. Klíčová pozornost je věnovaná celkové spokojenosti studentů s praxí a indexu loajality, jež je měřený prostřednictvím Net Promoter Score. Výzkumná data pocházejí od studentů posledního ročníku Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni z České republiky a byla získána s využitím dotazníku v letech 2018 a 2020. Měsíční souvislá praxe studentů pedagogické fakulty je klíčovou formou v jejich přípravě pro jejich profesionální rozvoj. Studie přináší nový podnět na hodnocení praxe ze strany studentů s využitím zákaznického přístupu a orientací na celkovou spokojenost a loajalitu. Výstupy mohou pomoci vedoucím pracovníkům škol v implementaci současných poznatků adaptačního procesu z managementu lidských zdrojů v této oblasti při utváření kultury školy.

  • Czech name

    Hodnocení adaptačního procesu ve škole studenty po pedagogické praxi

  • Czech description

    Cílem realizované výzkumné studie bylo zhodnotit souvislou praxi studentů pedagogické fakulty jako specifickou formu vzdělávání dospělých. Speciální důraz byl přitom kladen na adaptační proces ve škole. Byla použita metoda dotazování a konstrukt dotazníku je sestaven na základě poznatků ze školského managementu. Výzkumný nástroj je zaměřen na to, jak vedoucí pracovníci škol a uvádějící učitelé (mentoři) podporují studenty v adaptačním procesu ve škole. Klíčová pozornost je věnovaná celkové spokojenosti studentů s praxí a indexu loajality, jež je měřený prostřednictvím Net Promoter Score. Výzkumná data pocházejí od studentů posledního ročníku Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni z České republiky a byla získána s využitím dotazníku v letech 2018 a 2020. Měsíční souvislá praxe studentů pedagogické fakulty je klíčovou formou v jejich přípravě pro jejich profesionální rozvoj. Studie přináší nový podnět na hodnocení praxe ze strany studentů s využitím zákaznického přístupu a orientací na celkovou spokojenost a loajalitu. Výstupy mohou pomoci vedoucím pracovníkům škol v implementaci současných poznatků adaptačního procesu z managementu lidských zdrojů v této oblasti při utváření kultury školy.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

    1213-7499

  • Volume of the periodical

    22

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    27-38

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database