All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Material characteristic of rubber cushioning - refinement of material constants

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000249" target="_blank" >RIV/49777513:23520/06:00000249 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Material characteristic of rubber cushioning - refinement of material constants

  • Original language description

    Modern wheels of rail vehicles have a rim separated from the disk by rubber cushioning. In the previous work, the material constants of the rubber cushioning were fitted. To fit these constants, the Mooney-Rivlin model of hyperelastic material was used.The simple tensile tests data were input into the routines in system MSC.Marc. In the presented work, the refinement of the material constants was carried out. To obtain the material constants, the simple tensile tests data and the compression tests datawere used. The compression test and its numerical simulation were compared using the digital image correlation performed on photographs of tested specimen. The radial characteristics test of the rubber cushioning was used for the results verification. Further, the behaviour of the rubber was investigated when exposed to repeated loading.

  • Czech name

    Materiálové charakteristiky pryžového segmentu - Zpřesnění materiálových konstant

  • Czech description

    Moderní kola kolejových vozidel mají mezi obručí a kotoučem pryžové segmenty. V předešlé práci byly identifikovány materiálové konstanty takovéhoto pryžového segmentu. K identifikaci konstant byl použit Mooney-Rivlinův model hyperelastického materiálu. Identifikování bylo provedeno na základě charakteristik ze zkoušek tahem. Výpočtové modely byly vytvořeny v systému MSC.Marc. V této práci byly uvedené materiálové konstanty zpřesněny. Identifikování bylo nyní provedeno na základě charakteristik ze zkoušek tahem a tlakem. Zkouška tlakem a její numerická simulace byly porovnány pomocí korelace digitálních snímků, které byly získány fotografováním zkoušeného vzorku. K verifikaci výsledků byly pou

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JJ - Other materials

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    5th YSESM

  • ISBN

    80-969228-0-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    1-6

  • Publisher name

    Trencin University of Alexander Dubcek

  • Place of publication

    Trencin

  • Event location

    Púchov

  • Event date

    Jan 1, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article