Material characteristic of rubber cushioning - refinement of material constants
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000249" target="_blank" >RIV/49777513:23520/06:00000249 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Material characteristic of rubber cushioning - refinement of material constants
Original language description
Modern wheels of rail vehicles have a rim separated from the disk by rubber cushioning. In the previous work, the material constants of the rubber cushioning were fitted. To fit these constants, the Mooney-Rivlin model of hyperelastic material was used.The simple tensile tests data were input into the routines in system MSC.Marc. In the presented work, the refinement of the material constants was carried out. To obtain the material constants, the simple tensile tests data and the compression tests datawere used. The compression test and its numerical simulation were compared using the digital image correlation performed on photographs of tested specimen. The radial characteristics test of the rubber cushioning was used for the results verification. Further, the behaviour of the rubber was investigated when exposed to repeated loading.
Czech name
Materiálové charakteristiky pryžového segmentu - Zpřesnění materiálových konstant
Czech description
Moderní kola kolejových vozidel mají mezi obručí a kotoučem pryžové segmenty. V předešlé práci byly identifikovány materiálové konstanty takovéhoto pryžového segmentu. K identifikaci konstant byl použit Mooney-Rivlinův model hyperelastického materiálu. Identifikování bylo provedeno na základě charakteristik ze zkoušek tahem. Výpočtové modely byly vytvořeny v systému MSC.Marc. V této práci byly uvedené materiálové konstanty zpřesněny. Identifikování bylo nyní provedeno na základě charakteristik ze zkoušek tahem a tlakem. Zkouška tlakem a její numerická simulace byly porovnány pomocí korelace digitálních snímků, které byly získány fotografováním zkoušeného vzorku. K verifikaci výsledků byly pou
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JJ - Other materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
5th YSESM
ISBN
80-969228-0-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
1-6
Publisher name
Trencin University of Alexander Dubcek
Place of publication
Trencin
Event location
Púchov
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—