All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Human pelvis domain in the crash of the traffic vehicle

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500006" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500006 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pánevní oblast člověka při nárazu dopravního prostředku

  • Original language description

    Problém interakce pružného tělesa s kapalinou se v praxi vyskytuje velmi často. V případě dopravních nehod se jedná především o interakci mezi močí a stěnou močového měchýře. Zjednodušený problém této interakce při dopravní nehodě muže je řešen v tomto příspěvku. Během rázu dopravního prostředku je celý systém moč a močový měchýř buzen kinematicky pohybem fundamentu močového měchýře, tj. prostatou. Při řešení uvedeného problému interakce je aplikována nesdružená metoda řešení interakce kontinuí různýchfází a jsou předpokládány velké posuvy a velká přetvoření stěny měchýře. Obě základní úlohy interakce ? relativní pohyb moče a relativní kmitový pohyb močového měchýře vzhledem k prostatě ? jsou formulovány v přírůstkové formě, příslušná numerická realizace je realizována pomocí MKP. Výsledkem řešení je časové a prostorové rozložení tlaku a rychlosti v moči a odpovídající tvary močového měchýře během rázu.

  • Czech name

    Pánevní oblast člověka při nárazu dopravního prostředku

  • Czech description

    Problém interakce pružného tělesa s kapalinou se v praxi vyskytuje velmi často. V případě dopravních nehod se jedná především o interakci mezi močí a stěnou močového měchýře. Zjednodušený problém této interakce při dopravní nehodě muže je řešen v tomto příspěvku. Během rázu dopravního prostředku je celý systém moč a močový měchýř buzen kinematicky pohybem fundamentu močového měchýře, tj. prostatou. Při řešení uvedeného problému interakce je aplikována nesdružená metoda řešení interakce kontinuí různýchfází a jsou předpokládány velké posuvy a velká přetvoření stěny měchýře. Obě základní úlohy interakce ? relativní pohyb moče a relativní kmitový pohyb močového měchýře vzhledem k prostatě ? jsou formulovány v přírůstkové formě, příslušná numerická realizace je realizována pomocí MKP. Výsledkem řešení je časové a prostorové rozložení tlaku a rychlosti v moči a odpovídající tvary močového měchýře během rázu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BK - Liquid mechanics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FT-TA%2F024" target="_blank" >FT-TA/024: Application of engineering mechanics and biomechanics in transport at improvement of passive safety and comfort of occupants.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aplikace konstrukční mechaniky a biomechaniky pro zvyšování pasivní bezpečnosti a komfortu cestujících

  • ISBN

    978-80-7043-668-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Západočeská univerzita

  • Place of publication

    V Plzni

  • Event location

    Plzeň

  • Event date

    Apr 24, 2008

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article