All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The motion simulation of the railway vehicle bogie emphatically of screep force effects

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500343" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500343 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The motion simulation of the railway vehicle bogie emphatically of screep force effects

  • Original language description

    The paper deals with the motion modelling of a material bogie of a railway vehicle. The aim of this contribution is the bogie motion analysis with consideration of creep force effects. The contact between the wheel sets and the railway is solved as a contact of two conical surfaces with two lines. The bogie suspension system is modeled by nonlinear suspension elements which are connected to the railway and the vehicle case. The railway and vehicle case is considered with no degrees of freedom. The comparison of the bogie motion without and with secondary suspension in the vehicle case is made. The solution is made for motion on the straight railway and constant forward velocity. The mathematical model of the railway vehicle bogie is created and the numerical solution of this mathematical model is made by own developed software which allows to simulate a bogie motion in dependence on initial values.

  • Czech name

    SIMULACE POHYBU PODVOZKU ŽELEZNIČNÍHO VOZIDLA SE ZAMĚŘENÍM NA CREEPOVÉ SILOVÉ ÚČINKY

  • Czech description

    Summary: Článek se zabývá modelováním pohybu hmotného podvozku železničního vozidla. Cílem tohoto příspěvku je analýza pohybu s uvažováním creepových silových účinků. Kontakt mezi dvojkolím a kolejnicovou tratí je řešen jako kontakt dvou kuželových plocha dvou přímek. Soustava zavěšení podvozku je modelována nelineárními vazbovými elementy, které jsou připojeny k železniční trati a ke skříni železničního vozidla. Trať a skříň vozidla je uvažována bez možnosti pohybu. Je provedeno porovnání pohybu podvozku bez a se sekundárním vypružením ke skříni vozidla. Řešení je provedeno pro pohyb na přímé železniční trati a s konstantní dopřednou rychlostí. Je vytvořen matematický model podvozku železničního vozidla a numerické řešení tohoto matematického modeluje provedeno vlastním softwarem, který umožňuje simulaci pohybu podvozku v závisloti na počátečních podmínkách.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BK - Liquid mechanics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Engineering Mechanics 2008

  • ISBN

    978-80-87012-11-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Institute of Thermomechanics AS CR

  • Place of publication

    Prague

  • Event location

    Svratka

  • Event date

    May 15, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article