The motion simulation of the railway vehicle bogie emphatically of screep force effects
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500343" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500343 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The motion simulation of the railway vehicle bogie emphatically of screep force effects
Original language description
The paper deals with the motion modelling of a material bogie of a railway vehicle. The aim of this contribution is the bogie motion analysis with consideration of creep force effects. The contact between the wheel sets and the railway is solved as a contact of two conical surfaces with two lines. The bogie suspension system is modeled by nonlinear suspension elements which are connected to the railway and the vehicle case. The railway and vehicle case is considered with no degrees of freedom. The comparison of the bogie motion without and with secondary suspension in the vehicle case is made. The solution is made for motion on the straight railway and constant forward velocity. The mathematical model of the railway vehicle bogie is created and the numerical solution of this mathematical model is made by own developed software which allows to simulate a bogie motion in dependence on initial values.
Czech name
SIMULACE POHYBU PODVOZKU ŽELEZNIČNÍHO VOZIDLA SE ZAMĚŘENÍM NA CREEPOVÉ SILOVÉ ÚČINKY
Czech description
Summary: Článek se zabývá modelováním pohybu hmotného podvozku železničního vozidla. Cílem tohoto příspěvku je analýza pohybu s uvažováním creepových silových účinků. Kontakt mezi dvojkolím a kolejnicovou tratí je řešen jako kontakt dvou kuželových plocha dvou přímek. Soustava zavěšení podvozku je modelována nelineárními vazbovými elementy, které jsou připojeny k železniční trati a ke skříni železničního vozidla. Trať a skříň vozidla je uvažována bez možnosti pohybu. Je provedeno porovnání pohybu podvozku bez a se sekundárním vypružením ke skříni vozidla. Řešení je provedeno pro pohyb na přímé železniční trati a s konstantní dopřednou rychlostí. Je vytvořen matematický model podvozku železničního vozidla a numerické řešení tohoto matematického modeluje provedeno vlastním softwarem, který umožňuje simulaci pohybu podvozku v závisloti na počátečních podmínkách.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BK - Liquid mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Engineering Mechanics 2008
ISBN
978-80-87012-11-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
17
Pages from-to
—
Publisher name
Institute of Thermomechanics AS CR
Place of publication
Prague
Event location
Svratka
Event date
May 15, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—