All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modelling and Simultaneous Estimation of State and Parameters of Traffic System

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F08%3A00500709" target="_blank" >RIV/49777513:23520/08:00500709 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Modelling and Simultaneous Estimation of State and Parameters of Traffic System

  • Original language description

    All types of dynamic traffic control strategies need information concerning the current traffic situation, i.e. the actual traffic flow. As suitable information it seems to be knowledge of queue lengths in all particular lanes. However, the queue lengthsare hardly measurable and they have to be estimated on the basis of measurable traffic data (such as occupancy, intensity) and of suitable traffic model. The main aim of the chapter is to design the traffic system modelling technique. The technique is based on the traffic flow conservation principle. The subsequent aim is to utilise a designed traffic model for estimation of immeasurable or unknown quantities (i.e. the queue lengths and unknown parameters). The estimation is based on the nonlinear state estimation techniques. The techniques are also used to validation of the traffic models by means of real data.

  • Czech name

    Modelování a odhad stavu a parametrů dopravního systému

  • Czech description

    Všechny typy dynamických dopravních řídících strategií potřebují informace o aktuální dopravní situaci, tzn. o aktuálním dopravním proudu. Jako vhodná informace se jeví znalost délek kolon na jednotlivých ramenech křižovatky. Délky kolon jsou však těžkoměřitelné veličiny a proto musí být odhadnuty z měřitelných aktuálních dopravních dat (např. z obsazenosti nebo intenzity) vhodnou estimační metodou na základě dopravního modelu. Hlavním cílem této kapitoly je tak navrhnout techniku pro modelování dopravního systému. Technika je založena na chování dopravního proudu v mikroregionu. Druhým cílem je pak využít navržený model pro odhad neměřitelných či neznámých veličin (tj. délek kolon a neznámých parametrů). Pro odhad jsou využity techniky známé z oblasti odhadu stavu. Tyto techniky jsou také využity k validaci navržených dopravních modelů na základě reálných dat.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    BC - Theory and management systems

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0572" target="_blank" >1M0572: Data, algorithms, decision making</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Robotics, Automation and Control

  • ISBN

    978-953-7619-18-3

  • Number of pages of the result

    18

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    494

  • Publisher name

    In-Teh

  • Place of publication

    [Rijeka]

  • UT code for WoS chapter