All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

System for content management and automatic reading of technical documents for vision impaired students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F11%3A43898069" target="_blank" >RIV/49777513:23520/11:43898069 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Systém pro správu a ozvučování učebních textů pro zrakově postižené

  • Original language description

    Technologie integruje různé algoritmy, interní moduly a externí nástroje pro vytváření učebních textů pro nevidomé a zrakově postižené studenty, se speciální podporou pro matematické a fyzikální zápisy. Tyto texty jsou pak dostupné studentům se zrakovýmpostižením ve speciálních přístupných formátech s podporou automatického čtení s využitím text-to-speech (TTS) technologie. Celý systém je provozován jako webová aplikace na centrálním serveru a je přístupný on-line. Administrační část, která je využívána autory textů (učitelé), umožňuje editaci učebních textů a vzorců. Texty lze strukturovat do samostatných celků (témata), a ty dále dělit a využívat speciální bloky s různým formátováním. Pro tuto administrační část byly vyvinuté technologie pro editacia správu textů v databázovém systému a editaci matematických vzorců online. Ve veřejné části, kterou využívají studenti, jsou texty dostupné v různých formátech zobrazení a kontrastech (pro studenty se zrakovým postižením). Texty jsou zá

  • Czech name

    Systém pro správu a ozvučování učebních textů pro zrakově postižené

  • Czech description

    Technologie integruje různé algoritmy, interní moduly a externí nástroje pro vytváření učebních textů pro nevidomé a zrakově postižené studenty, se speciální podporou pro matematické a fyzikální zápisy. Tyto texty jsou pak dostupné studentům se zrakovýmpostižením ve speciálních přístupných formátech s podporou automatického čtení s využitím text-to-speech (TTS) technologie. Celý systém je provozován jako webová aplikace na centrálním serveru a je přístupný on-line. Administrační část, která je využívána autory textů (učitelé), umožňuje editaci učebních textů a vzorců. Texty lze strukturovat do samostatných celků (témata), a ty dále dělit a využívat speciální bloky s různým formátováním. Pro tuto administrační část byly vyvinuté technologie pro editacia správu textů v databázovém systému a editaci matematických vzorců online. Ve veřejné části, kterou využívají studenti, jsou texty dostupné v různých formátech zobrazení a kontrastech (pro studenty se zrakovým postižením). Texty jsou zá

Classification

  • Type

    Z<sub>polop</sub> - Pilot plant

  • CEP classification

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Aret

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Výsledek je plánovaným výstupem projektu ARET CZ.1.07/1.2.00/08.0021. Výsledek umožňuje správu učebních textů v databázi a jejich následné zobrazení a hlasité čtení ve veřejné části pro studenty, kde je audio výstup automaticky vygenerován se zadaných textů i vzorců. Postup tvorby učebních podkladů: editor v administrační části systému zadává texty a vzorce, které může dělit do menších celků. Po kontrole je pak text zpřístupněn studentům. Postup využití učebních podkladů: student si po přihlášení zvolítéma, které mu bude zobrazeno v přednastaveném formátu pro daného studenta podle typu jeho postižení. Text je automaticky syntetizován s využitím externího TTS nástroje (který je integrován v systému), stejně jako matematické vzorce, které jsou před syntézou automaticky konvertované do textu s využitím specializované aplikace. Aplikace je dostupná na adrese http://ucebnice.zcu.cz . Bližší informace Jindřich Matoušek, jmatouse@kky.zcu.cz, tel. 377632530. Výsledk byl na základě testování vyvinut a využívýn ZČU.

  • Economical parameters

    Výsledek je výstupem projektu ARET CZ.1.07/1.2.00/08.0021 Automatické čtení učebních textů pro zrakově postižené studenty. V současné době je využíván při výuce matematiky a fyziky na Základní škole a Mateřská škole pro zrakově postižené v Plzni.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    49777513

  • Owner name

    Katedra kybernetiky, Fakulta aplikovaných věd, Západočeská univerzita v Plzni

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Web page