Numerical simulations of the fluid leakage through the gearbox labyrinth seal of electrical unit class 471
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F11%3A43899250" target="_blank" >RIV/49777513:23520/11:43899250 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/49777513:23210/11:43899250
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Numerické simulace pronikání tekutiny labyrintovým těsněním převodovky příměstské elektrické jednotky řady 471
Original language description
Příspěvek vznikl ve spolupráci se společnostmi VCKV a Škoda Transportation na projektu elektrické jednotky řady 471, u kterých docházelo k úniku oleje z převodovky do motoru a okolního prostředí. Práce se zabývá numerickými simulacemi proudění tekutiny labyrintovým těsněním mezi převodovkou a elektromotorem EJ 471. Dále byl sledován vliv změny geometrických parametrů zjednodušeného modelu kanálu labyrintového těsnění na průtok tekutiny tímto modelovým kanálem. Cílem vyšetřování bylo zjištění hmotnostního toku tekutiny mezi labyrintem a prostorem elektromotoru a kvalitativní posouzení rychlostního a tlakového pole uvnitř zájmové oblasti. Z výsledků numerických simulací provedených pomocí výpočtového systému Fluent byly navrženy geometrické parametry modelového kanálu a stanovena obecná doporučení, která by mohla vést ke zlepšení nedostatečné funkčnosti stávajícího labyrintového těsnění.
Czech name
Numerické simulace pronikání tekutiny labyrintovým těsněním převodovky příměstské elektrické jednotky řady 471
Czech description
Příspěvek vznikl ve spolupráci se společnostmi VCKV a Škoda Transportation na projektu elektrické jednotky řady 471, u kterých docházelo k úniku oleje z převodovky do motoru a okolního prostředí. Práce se zabývá numerickými simulacemi proudění tekutiny labyrintovým těsněním mezi převodovkou a elektromotorem EJ 471. Dále byl sledován vliv změny geometrických parametrů zjednodušeného modelu kanálu labyrintového těsnění na průtok tekutiny tímto modelovým kanálem. Cílem vyšetřování bylo zjištění hmotnostního toku tekutiny mezi labyrintem a prostorem elektromotoru a kvalitativní posouzení rychlostního a tlakového pole uvnitř zájmové oblasti. Z výsledků numerických simulací provedených pomocí výpočtového systému Fluent byly navrženy geometrické parametry modelového kanálu a stanovena obecná doporučení, která by mohla vést ke zlepšení nedostatečné funkčnosti stávajícího labyrintového těsnění.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
BK - Liquid mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů