The Relationship Between Attention Deficit and Motor Development in Preschool Childern
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43916463" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43916463 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/49777513:23420/12:43916463
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Projevy poruchy pozornosti v závislosti na stupni pohybového vývoje u dětí předškolního věku
Original language description
Studie je zaměřena na projevy poruch pozornosti ve spojení s hyperaktivitou a s poruchami vývoje koordinace. Cílem studie je posoudit, zda u dětí předškolního věku existují rozdíly v pozornosti v závislosti na stupni jejich motorického vývoje. Studie sezúčastnilo 16 dětí s průměrným věkem 5,87 let (SD = 0,55), stupeň motorického vývoje byl posuzován testem TGMD - 2, míra pozornosti byla měřena prostřednictvím záznamu elektrické aktivity mozku a analýzy evokovaných potenciálů. Výsledky potvrzují, že děti s poruchou koordinace netrpí jen poruchou prostorově vizuální pozornosti, ale i poruchou pozornosti ke sluchovým stimulům. Spolu s horším zpracováním a ukládáním formací to může být jednou z příčin nejen poruchy koordinace, ale i jednou z příčin problémů při motorickém učení.
Czech name
Projevy poruchy pozornosti v závislosti na stupni pohybového vývoje u dětí předškolního věku
Czech description
Studie je zaměřena na projevy poruch pozornosti ve spojení s hyperaktivitou a s poruchami vývoje koordinace. Cílem studie je posoudit, zda u dětí předškolního věku existují rozdíly v pozornosti v závislosti na stupni jejich motorického vývoje. Studie sezúčastnilo 16 dětí s průměrným věkem 5,87 let (SD = 0,55), stupeň motorického vývoje byl posuzován testem TGMD - 2, míra pozornosti byla měřena prostřednictvím záznamu elektrické aktivity mozku a analýzy evokovaných potenciálů. Výsledky potvrzují, že děti s poruchou koordinace netrpí jen poruchou prostorově vizuální pozornosti, ale i poruchou pozornosti ke sluchovým stimulům. Spolu s horším zpracováním a ukládáním formací to může být jednou z příčin nejen poruchy koordinace, ale i jednou z příčin problémů při motorickém učení.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F0150" target="_blank" >GA406/09/0150: The Structure and Diagnostics of Developmental Coordination Disorder in Children at School Age</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
119-125
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—