Nonlinear model of a rally car differential and parametric studies of its friction characteristics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43953407" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43953407 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.kme.zcu.cz/publikace/nelinearni-model-diferencialu-zavodniho-vozu-a-parametricke-studie-vlivu-parametru-na-treci-charakteristiku-43924406" target="_blank" >http://www.kme.zcu.cz/publikace/nelinearni-model-diferencialu-zavodniho-vozu-a-parametricke-studie-vlivu-parametru-na-treci-charakteristiku-43924406</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nelineární model diferenciálu závodního vozu a parametrické studie vlivu parametrů na třecí charakteristiku
Original language description
Diferenciál je jedním z velmi důležitých prvků pohonu, který výrazně ovlivňuje celkový výkon závodního automobilu. Při jízdě je důležité, aby se trakce i při extrémním zatížení přenášela na obě kola hnané nápravy. Výzkum se zabývá výpočtovým modelováním a analýzou samosvorného diferenciálu, který je vhodný pro závodní automobily. Bylo provedeno sestavení nelineárního výpočtového modelu diferenciálu respektujícího jednotlivé lamely, tlačné kroužky a detailní interakci mezi jednotlivými komponenty diferenciálu. Pro zadané zatížení koše diferenciálu momentem od motoru a pro předepsané otáčky na jednotlivé poloosy jsou vyhodnocovány třecí charakteristiky diferenciálu (charakteristika výsledného uzamykacího momentu). Na základě parametrických studií je vyhodnocen vliv různých parametrů na průběh jednotlivých části třecí charakteristiky.
Czech name
Nelineární model diferenciálu závodního vozu a parametrické studie vlivu parametrů na třecí charakteristiku
Czech description
Diferenciál je jedním z velmi důležitých prvků pohonu, který výrazně ovlivňuje celkový výkon závodního automobilu. Při jízdě je důležité, aby se trakce i při extrémním zatížení přenášela na obě kola hnané nápravy. Výzkum se zabývá výpočtovým modelováním a analýzou samosvorného diferenciálu, který je vhodný pro závodní automobily. Bylo provedeno sestavení nelineárního výpočtového modelu diferenciálu respektujícího jednotlivé lamely, tlačné kroužky a detailní interakci mezi jednotlivými komponenty diferenciálu. Pro zadané zatížení koše diferenciálu momentem od motoru a pro předepsané otáčky na jednotlivé poloosy jsou vyhodnocovány třecí charakteristiky diferenciálu (charakteristika výsledného uzamykacího momentu). Na základě parametrických studií je vyhodnocen vliv různých parametrů na průběh jednotlivých části třecí charakteristiky.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
34
Place of publication
—
Publisher/client name
ŠKODA AUTO a.s.
Version
—