University education and constructivist learning theory
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23630%2F10%3A43917363" target="_blank" >RIV/49777513:23630/10:43917363 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus
Original language description
Odklon od transmisivních metod výuky k metodám interaktivním a konstruktivistickým je v posledních letech patrný na všech stupních škol. V České republice je ve vysokoškolském kontextu konstruktivismus zmiňován a rozvíjen např. v pracích S. Štecha, J. Vašutové, V. Spilkové a dalších. Didaktický konstruktivismus v jeho umírněné podobě bez absolutizací, které jsou terčem oprávněné kritiky odborné veřejnosti (např. Z. Rendl), vnímáme jako vhodné východisko pro prezenční, distanční a kombinovanou formu studia na vysoké škole. Cílem příspěvku je představit akademické veřejnosti projekt Konstruktivismus v praxi vysokých škol, který je realizován ve spolupráci Západočeské univerzity v Plzni, Univerzity Hradec Králové, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Cílem projektu je motivovat akademické pracovníky pro zařazení konstruktivistických prvků do prezenční i distanční výuky. Byl vytvořen vzdělávací program, který bude otevřen ve dvou bězích v březnu a
Czech name
Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus
Czech description
Odklon od transmisivních metod výuky k metodám interaktivním a konstruktivistickým je v posledních letech patrný na všech stupních škol. V České republice je ve vysokoškolském kontextu konstruktivismus zmiňován a rozvíjen např. v pracích S. Štecha, J. Vašutové, V. Spilkové a dalších. Didaktický konstruktivismus v jeho umírněné podobě bez absolutizací, které jsou terčem oprávněné kritiky odborné veřejnosti (např. Z. Rendl), vnímáme jako vhodné východisko pro prezenční, distanční a kombinovanou formu studia na vysoké škole. Cílem příspěvku je představit akademické veřejnosti projekt Konstruktivismus v praxi vysokých škol, který je realizován ve spolupráci Západočeské univerzity v Plzni, Univerzity Hradec Králové, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Cílem projektu je motivovat akademické pracovníky pro zařazení konstruktivistických prvků do prezenční i distanční výuky. Byl vytvořen vzdělávací program, který bude otevřen ve dvou bězích v březnu a
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Informatika XXIII
ISBN
978-80-7375-394-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
105 - 110
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Luhačovice
Event date
Jan 18, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—