All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Acting and performance

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23650%2F08%3A00501379" target="_blank" >RIV/49777513:23650/08:00501379 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hraní a performance

  • Original language description

    Studie se zaměřuje na analýzu hraní a herectví v performancí. Klade si několik stěžejních otázek, jestli se dá vůbec mluvit o performačním herectví nebo hraní a čím je takové hraní charakteristické. Pozastavuje nad frekventovanými slovy performance 20. století, jako jsou živost, živé hraní, živé umění, autenticita a neopakovatelnost okamžiku a hledá projevy termínu na scéně. Pozornost věnuje také divákovi, který jak se ukazuje, stává se v performanci nedílnou součástí nikoliv jenom jako pozorovatel v prostoru hlediště, ale je často vtažen na scénu do pozice protagonistu. Poukazuje na to, že nedílnou součástí performance v její prezentaci je také referenční rovina, která požaduje od diváka větší intelektuální účast, protože divák musí dotvořit a domyslet příběh. S tím neodmyslitelně souvisí přítomnost takového příběhu, a to v jakékoliv formě a také absence příběhu, která odhaluje vztah mezi scéničnosti, scénovanosti a sebescénovaním.

  • Czech name

    Hraní a performance

  • Czech description

    Studie se zaměřuje na analýzu hraní a herectví v performancí. Klade si několik stěžejních otázek, jestli se dá vůbec mluvit o performačním herectví nebo hraní a čím je takové hraní charakteristické. Pozastavuje nad frekventovanými slovy performance 20. století, jako jsou živost, živé hraní, živé umění, autenticita a neopakovatelnost okamžiku a hledá projevy termínu na scéně. Pozornost věnuje také divákovi, který jak se ukazuje, stává se v performanci nedílnou součástí nikoliv jenom jako pozorovatel v prostoru hlediště, ale je často vtažen na scénu do pozice protagonistu. Poukazuje na to, že nedílnou součástí performance v její prezentaci je také referenční rovina, která požaduje od diváka větší intelektuální účast, protože divák musí dotvořit a domyslet příběh. S tím neodmyslitelně souvisí přítomnost takového příběhu, a to v jakékoliv formě a také absence příběhu, která odhaluje vztah mezi scéničnosti, scénovanosti a sebescénovaním.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA408%2F08%2F0082" target="_blank" >GA408/08/0082: From staging to installation, from acting to performing</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Disk

  • ISSN

    1213-8665

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2008

  • Issue of the periodical within the volume

    24

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database