Russians in francophone literature
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23670%2F12%3A43915602" target="_blank" >RIV/49777513:23670/12:43915602 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rusové ve frankofonní literatuře
Original language description
Při výuce druhého cizího jazyka je zohledněna učební historie žáka. To znamená, že při tvorbě výukových materiálů je využita komparativní metoda (Pražská lingvistická škola). Komparativní přístup se uplatňuje ve všech složkách komunikativní kompetence. Ve složce sociokulturní kompetence se komparace realizuje velmi často pouze implicitně. Přirozená kulturní identita žáka je doplňována prvky další kulturní identity, kterou žák získává osvojováním cizího jazyka / cizích jazyků. K explicitní komparaci dochází zejména u jevů odlišných. V dílech Rusů píšících francouzsky můžeme pozorovat prolínání dvou kultur, dvou obrazů světa. Zařazení jejich prací do výuky posilujeme formování sociokulturní kompetence především ve druhém cizím jazyce.
Czech name
Rusové ve frankofonní literatuře
Czech description
Při výuce druhého cizího jazyka je zohledněna učební historie žáka. To znamená, že při tvorbě výukových materiálů je využita komparativní metoda (Pražská lingvistická škola). Komparativní přístup se uplatňuje ve všech složkách komunikativní kompetence. Ve složce sociokulturní kompetence se komparace realizuje velmi často pouze implicitně. Přirozená kulturní identita žáka je doplňována prvky další kulturní identity, kterou žák získává osvojováním cizího jazyka / cizích jazyků. K explicitní komparaci dochází zejména u jevů odlišných. V dílech Rusů píšících francouzsky můžeme pozorovat prolínání dvou kultur, dvou obrazů světa. Zařazení jejich prací do výuky posilujeme formování sociokulturní kompetence především ve druhém cizím jazyce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Jazyk - kultúra - spoločnosť (vzájomné súvislosti)
ISBN
978-80-558-0117-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
155-162
Publisher name
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Place of publication
Nitra
Event location
Nitra, SK
Event date
May 31, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—