ADACHO – Scale for assessment of adaptive behavior in children: Manual for administration and interpretation of the method
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23810%2F24%3A43975237" target="_blank" >RIV/49777513:23810/24:43975237 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ADACHO – Škála pro posouzení adaptivního chování u dětí: příručka pro administraci a interpretaci metody
Original language description
Škála pro posouzení adaptivního chování u dětí ve věku 5–15 let (ADACHO) je standardizovanýmdiagnostickým nástrojem určeným pro zhodnocení nezávislého a samostatnéhochování dětí v různých oblastech jejich běžného života. ADACHO je původníčeskou metodou a její položky byly vytvořeny specificky pro české prostředí. Jednotlivé položkyposuzovací škály tvoří výroky o chování dítěte, respondent svou odpovědí označujemíru samostatnosti a četnost, s jakou dítě dané chování provádí či zvládá. Pro zjednodušenítextu budeme diagnostickou metodu ADACHO v textu příručky označovat převážně slovem„dotazník“, ačkoliv se jedná o posuzovací škálu.Škála se skládá z formy pro posouzení dítěte rodičem a formy pro posouzení učitelem. Obsahuje138 položek, rozdělených do pěti základních oblastí – konceptuální, sociální, praktické,oblasti komunikace a sebeřízení. Obě formy obsahují 43 položek společných a 48 (rodičovskáforma) / 47 (učitelská forma) položek unikátních, typických pro domácí či školní prostředí.Posuzovací škála obsahuje v každé formě šest souhrnných percentilových skórů a standardníchT-skórů (konceptuální, sociální, praktický, komunikace, sebeřízení a celkový skóradaptivního chování). Normy rodičovské formy posuzovacích škál jsou založeny na vzorku1 042 dětí hodnocených v letech 2022–2023 a učitelské formy na vzorku 978 dětí hodnocenýchv letech 2022–2023.
Czech name
ADACHO – Škála pro posouzení adaptivního chování u dětí: příručka pro administraci a interpretaci metody
Czech description
Škála pro posouzení adaptivního chování u dětí ve věku 5–15 let (ADACHO) je standardizovanýmdiagnostickým nástrojem určeným pro zhodnocení nezávislého a samostatnéhochování dětí v různých oblastech jejich běžného života. ADACHO je původníčeskou metodou a její položky byly vytvořeny specificky pro české prostředí. Jednotlivé položkyposuzovací škály tvoří výroky o chování dítěte, respondent svou odpovědí označujemíru samostatnosti a četnost, s jakou dítě dané chování provádí či zvládá. Pro zjednodušenítextu budeme diagnostickou metodu ADACHO v textu příručky označovat převážně slovem„dotazník“, ačkoliv se jedná o posuzovací škálu.Škála se skládá z formy pro posouzení dítěte rodičem a formy pro posouzení učitelem. Obsahuje138 položek, rozdělených do pěti základních oblastí – konceptuální, sociální, praktické,oblasti komunikace a sebeřízení. Obě formy obsahují 43 položek společných a 48 (rodičovskáforma) / 47 (učitelská forma) položek unikátních, typických pro domácí či školní prostředí.Posuzovací škála obsahuje v každé formě šest souhrnných percentilových skórů a standardníchT-skórů (konceptuální, sociální, praktický, komunikace, sebeřízení a celkový skóradaptivního chování). Normy rodičovské formy posuzovacích škál jsou založeny na vzorku1 042 dětí hodnocených v letech 2022–2023 a učitelské formy na vzorku 978 dětí hodnocenýchv letech 2022–2023.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů