A comparative, longitudinal study of stress in student nurses in five countries: Albania, Brunei, the Czech Republic, Malta and Wales
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F08%3A00009103" target="_blank" >RIV/60076658:12110/08:00009103 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
A comparative, longitudinal study of stress in student nurses in five countries: Albania, Brunei, the Czech Republic, Malta and Wales
Original language description
Background and aims: Stress amongst nursing students is global issue. There is an absence of published international comparative studies which investigate this and so this paper sets out to explore the sources of stress among nursing students through outtheir course of study and to determine whether they were more stressed by academic or clinical factors across five different countries (Albania, Brunei, the Czech Republic, Malta and Wales). Although each country, within this study, has a unique culture, a cross-cultural comparison can be made in an attempt to better understand stress in the students nursing population. Methods: The study was undertaking using a descriptive quantitative design using the Stress in Nurse Education Questionnaire with 1707nursing students across the five countries. Results: The mean score for the total sample for all the items on the stress scale was 52.3 (SD 17.1). The sample from Wales had the lowest mean scores and those in Brunei had the highest. Stud
Czech name
Srovnávací, longitudinální studium stresu u studentů ošetřovatelství v pěti státech: Albánie, Brunei, Česká republika, Malta a Wales.
Czech description
Pozadí a cíle: Stres mezi studenty ošetřovatelství je celosvětovým problémem. Chybí zveřejněné mezinárodní srovnávací studie, které by ho zkoumaly, a proto se tento referát zabývá zdroji stresu mezi studenty ošetřovatelství v průběhu studia a bude se snažit určit, zda byly v pěti různých zemích (Albánii, Bruneji, České republice, na Maltě a ve Walesu) stresovány více akademickými nebo klinickými faktory. I když každá země z této studie má jedinečnou kulturu, je možno provést srovnání napříč kulturami vesnaze lépe pochopit stres u populace studentů ošetřovatelství. Metody: Studie byla prováděna za použití deskriptivního kvantitativního vzoru za použití dotazníku Stres při ošetřovatelském vzdělávání u 1707 studentů ošetřovatelství ve všech pěti zemích.Výsledky: Průměrné skóre celkového vzorku u všech položek na stresové stupnici bylo 52.3 (SD 17.1). Nejnižší průměrná skóre měl vzorek z Walesu a nejvyšší vzorek z Bruneje. Studenti v Bruneji a na Maltě byli více stresováni akademickými p
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
FQ - Public health system, social medicine
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Nurse Education Today
ISSN
0260-6917
e-ISSN
—
Volume of the periodical
28
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
GB - UNITED KINGDOM
Number of pages
12
Pages from-to
—
UT code for WoS article
000253613400002
EID of the result in the Scopus database
—