All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A comparative, longitudinal study of stress in student nurses in five countries: Albania, Brunei, the Czech Republic, Malta and Wales

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F08%3A00009103" target="_blank" >RIV/60076658:12110/08:00009103 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    A comparative, longitudinal study of stress in student nurses in five countries: Albania, Brunei, the Czech Republic, Malta and Wales

  • Original language description

    Background and aims: Stress amongst nursing students is global issue. There is an absence of published international comparative studies which investigate this and so this paper sets out to explore the sources of stress among nursing students through outtheir course of study and to determine whether they were more stressed by academic or clinical factors across five different countries (Albania, Brunei, the Czech Republic, Malta and Wales). Although each country, within this study, has a unique culture, a cross-cultural comparison can be made in an attempt to better understand stress in the students nursing population. Methods: The study was undertaking using a descriptive quantitative design using the Stress in Nurse Education Questionnaire with 1707nursing students across the five countries. Results: The mean score for the total sample for all the items on the stress scale was 52.3 (SD 17.1). The sample from Wales had the lowest mean scores and those in Brunei had the highest. Stud

  • Czech name

    Srovnávací, longitudinální studium stresu u studentů ošetřovatelství v pěti státech: Albánie, Brunei, Česká republika, Malta a Wales.

  • Czech description

    Pozadí a cíle: Stres mezi studenty ošetřovatelství je celosvětovým problémem. Chybí zveřejněné mezinárodní srovnávací studie, které by ho zkoumaly, a proto se tento referát zabývá zdroji stresu mezi studenty ošetřovatelství v průběhu studia a bude se snažit určit, zda byly v pěti různých zemích (Albánii, Bruneji, České republice, na Maltě a ve Walesu) stresovány více akademickými nebo klinickými faktory. I když každá země z této studie má jedinečnou kulturu, je možno provést srovnání napříč kulturami vesnaze lépe pochopit stres u populace studentů ošetřovatelství. Metody: Studie byla prováděna za použití deskriptivního kvantitativního vzoru za použití dotazníku Stres při ošetřovatelském vzdělávání u 1707 studentů ošetřovatelství ve všech pěti zemích.Výsledky: Průměrné skóre celkového vzorku u všech položek na stresové stupnici bylo 52.3 (SD 17.1). Nejnižší průměrná skóre měl vzorek z Walesu a nejvyšší vzorek z Bruneje. Studenti v Bruneji a na Maltě byli více stresováni akademickými p

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    FQ - Public health system, social medicine

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Nurse Education Today

  • ISSN

    0260-6917

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    28

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    GB - UNITED KINGDOM

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

    000253613400002

  • EID of the result in the Scopus database