Utilization of Reflective Practice in Nursing Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F09%3A00010236" target="_blank" >RIV/60076658:12110/09:00010236 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití reflektivní praxe při výuce ošetřovatelství
Original language description
Reflektivní praxe se stává nezbytnou komunikační dovedností pro dosahování kvality. V činnosti pomáhajících profesí je komunikace souborem účinných dovedností, kterými intervenují sestry, pedagogové i manažeři. Ukazuje se, že jak studenti, tak sestry v praxi postrádají dovednosti k efektivní komunikaci. Tato situace neovlivňuje jenom kvalitu poskytované péče a vztah sestra ? pacient, ale také interpersonální vztahy a tím i pracovní atmosféru. Přispívá tak k navršování problémů místo toho, aby byly problémy řešeny, nebo aby byl tým zdravotnického personálu veden k prevenci zbytečných nedorozumění. Příspěvek seznamuje se specifiky vyučování ošetřovatelských předmětů a upozorňuje na interaktivní didaktické metody, které následně mohou studenti a budoucí sestry aplikovat v ošetřovatelském procesu i v managementu. Dále se příspěvek zamýšlí nad prvky reflektivní praxe, které používají pedagogové k tomu, aby učili činem, zdůrazňovali smysl a význam komunikace v ošetřovatelství a vedli tak stu
Czech name
Využití reflektivní praxe při výuce ošetřovatelství
Czech description
Reflektivní praxe se stává nezbytnou komunikační dovedností pro dosahování kvality. V činnosti pomáhajících profesí je komunikace souborem účinných dovedností, kterými intervenují sestry, pedagogové i manažeři. Ukazuje se, že jak studenti, tak sestry v praxi postrádají dovednosti k efektivní komunikaci. Tato situace neovlivňuje jenom kvalitu poskytované péče a vztah sestra ? pacient, ale také interpersonální vztahy a tím i pracovní atmosféru. Přispívá tak k navršování problémů místo toho, aby byly problémy řešeny, nebo aby byl tým zdravotnického personálu veden k prevenci zbytečných nedorozumění. Příspěvek seznamuje se specifiky vyučování ošetřovatelských předmětů a upozorňuje na interaktivní didaktické metody, které následně mohou studenti a budoucí sestry aplikovat v ošetřovatelském procesu i v managementu. Dále se příspěvek zamýšlí nad prvky reflektivní praxe, které používají pedagogové k tomu, aby učili činem, zdůrazňovali smysl a význam komunikace v ošetřovatelství a vedli tak stu
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
FQ - Public health system, social medicine
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Kontakt (vědecký časopis ZSF JU)
ISSN
1212-4117
e-ISSN
—
Volume of the periodical
XI.
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—