A probe into diversity of the social work concept in students of social branches
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F13%3A43885008" target="_blank" >RIV/60076658:12110/13:43885008 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sonda do různorodosti pojetí sociální práce u studujících sociální obory
Original language description
Předkládaný článek se zabývá různorodostí pojetí sociální práce u studentů a studentek sociálních oborů na Zdravotně sociální fakultě (obor Rehabilitační-psychosociální péče o děti, dospělé a seniory a Sociální práce ve veřejné správě) a Teologické fakultě (obor Sociální a charitativní práce) Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem bylo identifikovat, k jakému ze tří pojetí sociální práce, tzn. k administrativnímu, profesionálnímu či filantropickému, se kloní studenti a studentky jednotlivýchoborů. Předpokládali jsme, že pojetí, ke kterému studující tendují, bude korespondovat se specifickým studijním profilem jimi studovaného oboru. Pro sběr dat jsme použili techniku polostrukturovaného dotazníku, který byl studujícím distribuován během výuky. Získaná data byla statisticky zpracována v programu SPSS 16. Výsledky ukázaly, že studenti a studentky RPB oscilují mezi filantropickým a profesionálním pojetím sociální práce, kdežto studující SCHP nejsou vyhraněni k žádnému z pojet
Czech name
Sonda do různorodosti pojetí sociální práce u studujících sociální obory
Czech description
Předkládaný článek se zabývá různorodostí pojetí sociální práce u studentů a studentek sociálních oborů na Zdravotně sociální fakultě (obor Rehabilitační-psychosociální péče o děti, dospělé a seniory a Sociální práce ve veřejné správě) a Teologické fakultě (obor Sociální a charitativní práce) Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem bylo identifikovat, k jakému ze tří pojetí sociální práce, tzn. k administrativnímu, profesionálnímu či filantropickému, se kloní studenti a studentky jednotlivýchoborů. Předpokládali jsme, že pojetí, ke kterému studující tendují, bude korespondovat se specifickým studijním profilem jimi studovaného oboru. Pro sběr dat jsme použili techniku polostrukturovaného dotazníku, který byl studujícím distribuován během výuky. Získaná data byla statisticky zpracována v programu SPSS 16. Výsledky ukázaly, že studenti a studentky RPB oscilují mezi filantropickým a profesionálním pojetím sociální práce, kdežto studující SCHP nejsou vyhraněni k žádnému z pojet
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Kontakt (vědecký časopis ZSF JU)
ISSN
1212-4117
e-ISSN
—
Volume of the periodical
15
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
75-81
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—