Finding Limits and Opportunities in the Process of Supervision for Social Work's Students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F16%3A43890443" target="_blank" >RIV/60076658:12110/16:43890443 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://file:///C:/Users/Dvorackova/Downloads/LOGOS%20POLYTECHNIKOS%202-2016%20(1).pdf" target="_blank" >http://file:///C:/Users/Dvorackova/Downloads/LOGOS%20POLYTECHNIKOS%202-2016%20(1).pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hledání limitů a příležitostí v procesu supervize u studentů sociální práce
Original language description
Cílem této přehledové studie je předložit pohled na supervizi odborné praxe u studentů sociální práce a poukázat na možnosti, limity a příležitosti v průběhu supervizního procesu. Sociální pracovník je pomáhající profesionál, který by měl být schopen komplexně vykonávat svoji práci. Aby mohl svoji práci vykonávat co nejlépe, měl by být schopen reflexe i sebereflexe, dialogu se svými kolegy, s klienty a rodinami klientů, ale také s dalšími institucemi. V průběhu vysokoškolského studia, v oborech zaměřených na sociální práci, studenti absolvují široké spektrum odborných praxí v neziskových organizacích, ale i ve veřejné správě a ve zdravotnických zařízeních. Setkávají se s různými situacemi, ať již ve vztahu s klienty, tak s pracovníky působícími v těchto organizacích. Během jejich odborné praxe absolvují studenti skupinové i individuální supervize, které jim pomáhají se s těmito novými situacemi vyrovnávat. Důležitou roli také sehrává osoba supervizora, jeho zkušenosti a způsob, jakým supervizní setkání vede. Pokud studenti chápou proces supervize jako příležitost sdílení, předávání informací, jako podporu a učení se novým věcem, může být pro jejich osobní i profesní život supervize velkým přínosem.
Czech name
Hledání limitů a příležitostí v procesu supervize u studentů sociální práce
Czech description
Cílem této přehledové studie je předložit pohled na supervizi odborné praxe u studentů sociální práce a poukázat na možnosti, limity a příležitosti v průběhu supervizního procesu. Sociální pracovník je pomáhající profesionál, který by měl být schopen komplexně vykonávat svoji práci. Aby mohl svoji práci vykonávat co nejlépe, měl by být schopen reflexe i sebereflexe, dialogu se svými kolegy, s klienty a rodinami klientů, ale také s dalšími institucemi. V průběhu vysokoškolského studia, v oborech zaměřených na sociální práci, studenti absolvují široké spektrum odborných praxí v neziskových organizacích, ale i ve veřejné správě a ve zdravotnických zařízeních. Setkávají se s různými situacemi, ať již ve vztahu s klienty, tak s pracovníky působícími v těchto organizacích. Během jejich odborné praxe absolvují studenti skupinové i individuální supervize, které jim pomáhají se s těmito novými situacemi vyrovnávat. Důležitou roli také sehrává osoba supervizora, jeho zkušenosti a způsob, jakým supervizní setkání vede. Pokud studenti chápou proces supervize jako příležitost sdílení, předávání informací, jako podporu a učení se novým věcem, může být pro jejich osobní i profesní život supervize velkým přínosem.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Logos Polytechnikos
ISSN
1804-3682
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
186-192
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—