All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Participation of parents in the pain evaluation of children in preschool and early school age

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12110%2F21%3A43903666" target="_blank" >RIV/60076658:12110/21:43903666 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2021/05/13.pdf" target="_blank" >https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2021/05/13.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Účast rodičů v hodnocení bolesti u dětí předškolního a mladšího školního věku

  • Original language description

    Článek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo možnost zapojení rodičů do hodnocení bolesti. Zjistili jsme, že z pohledu sester hraje verbální výpověď dítěte a rodiče zásadní roli, a to i v předškolním a mladším školním věku. Nicméně v těchto věkových skupinách je důležité doplnit slovní výpověď i dalšími hodnotícími nástroji, včetně důkladného pozorování bolestivých projevů. Efektivní podíl rodiče na hodnocení je možný pouze v případě, že je rodič dostatečně edukován a aktivně spolupracuje s ošetřujícím personálem. Protože rodič své dítě většinou výborně zná, dokáže snáze zachytit změny v jeho chování a lépe rozumí verbálnímu projevu svého dítěte. Navíc dítě má k rodiči důvěru a v rozhovoru s ním je uvolněné a komunikativnější, než při rozhovoru s cizí osobou.

  • Czech name

    Účast rodičů v hodnocení bolesti u dětí předškolního a mladšího školního věku

  • Czech description

    Článek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo možnost zapojení rodičů do hodnocení bolesti. Zjistili jsme, že z pohledu sester hraje verbální výpověď dítěte a rodiče zásadní roli, a to i v předškolním a mladším školním věku. Nicméně v těchto věkových skupinách je důležité doplnit slovní výpověď i dalšími hodnotícími nástroji, včetně důkladného pozorování bolestivých projevů. Efektivní podíl rodiče na hodnocení je možný pouze v případě, že je rodič dostatečně edukován a aktivně spolupracuje s ošetřujícím personálem. Protože rodič své dítě většinou výborně zná, dokáže snáze zachytit změny v jeho chování a lépe rozumí verbálnímu projevu svého dítěte. Navíc dítě má k rodiči důvěru a v rozhovoru s ním je uvolněné a komunikativnější, než při rozhovoru s cizí osobou.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30307 - Nursing

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pediatrie pro praxi

  • ISSN

    1213-0494

  • e-ISSN

    1213-0494

  • Volume of the periodical

    22

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    354-356

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85127903012