Defining of the functional style of advertising
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F17%3A43896384" target="_blank" >RIV/60076658:12210/17:43896384 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ustanovme funkční styl reklamní
Original language description
Reklama se přesto, že má zcela jednoznačnou komunikační funkci, v české stylistice dosud nekonstituovala jako samostatný funkční styl. V odborné literatuře je zpravidla přiřazována ke stylu publicistickému, inzeráty pak ke stylu administrativnímu nebo publicistickému. Reklama představuje heterogenní celek. Tvoří ji složka verbální (jazyk), která je její složkou základní, i složky neverbální (obraz, barva, akustika). Užití všech těchto prostředků je přitom podřízeno jediné dominantní funkci - funkci persvazivní. Svou vyhrocenou persvazí se reklama odlišuje jak od stylu publicistického, kde je persvaze spojena s funkcí sdělnou, tak od stylu administrativního, kde sdělnost jednoznačně převažuje. Proto by měl být styl reklamní definován jako samostatný funkční styl.
Czech name
Ustanovme funkční styl reklamní
Czech description
Reklama se přesto, že má zcela jednoznačnou komunikační funkci, v české stylistice dosud nekonstituovala jako samostatný funkční styl. V odborné literatuře je zpravidla přiřazována ke stylu publicistickému, inzeráty pak ke stylu administrativnímu nebo publicistickému. Reklama představuje heterogenní celek. Tvoří ji složka verbální (jazyk), která je její složkou základní, i složky neverbální (obraz, barva, akustika). Užití všech těchto prostředků je přitom podřízeno jediné dominantní funkci - funkci persvazivní. Svou vyhrocenou persvazí se reklama odlišuje jak od stylu publicistického, kde je persvaze spojena s funkcí sdělnou, tak od stylu administrativního, kde sdělnost jednoznačně převažuje. Proto by měl být styl reklamní definován jako samostatný funkční styl.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Jazyk a jazykoveda v súvislostiach
ISBN
978-80-223-4422-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
8
Pages from-to
"137 "- 144
Publisher name
Univerzita Komenského v Bratislavě
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Sep 11, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—