All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Defining of the functional style of advertising

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F17%3A43896384" target="_blank" >RIV/60076658:12210/17:43896384 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ustanovme funkční styl reklamní

  • Original language description

    Reklama se přesto, že má zcela jednoznačnou komunikační funkci, v české stylistice dosud nekonstituovala jako samostatný funkční styl. V odborné literatuře je zpravidla přiřazována ke stylu publicistickému, inzeráty pak ke stylu administrativnímu nebo publicistickému. Reklama představuje heterogenní celek. Tvoří ji složka verbální (jazyk), která je její složkou základní, i složky neverbální (obraz, barva, akustika). Užití všech těchto prostředků je přitom podřízeno jediné dominantní funkci - funkci persvazivní. Svou vyhrocenou persvazí se reklama odlišuje jak od stylu publicistického, kde je persvaze spojena s funkcí sdělnou, tak od stylu administrativního, kde sdělnost jednoznačně převažuje. Proto by měl být styl reklamní definován jako samostatný funkční styl.

  • Czech name

    Ustanovme funkční styl reklamní

  • Czech description

    Reklama se přesto, že má zcela jednoznačnou komunikační funkci, v české stylistice dosud nekonstituovala jako samostatný funkční styl. V odborné literatuře je zpravidla přiřazována ke stylu publicistickému, inzeráty pak ke stylu administrativnímu nebo publicistickému. Reklama představuje heterogenní celek. Tvoří ji složka verbální (jazyk), která je její složkou základní, i složky neverbální (obraz, barva, akustika). Užití všech těchto prostředků je přitom podřízeno jediné dominantní funkci - funkci persvazivní. Svou vyhrocenou persvazí se reklama odlišuje jak od stylu publicistického, kde je persvaze spojena s funkcí sdělnou, tak od stylu administrativního, kde sdělnost jednoznačně převažuje. Proto by měl být styl reklamní definován jako samostatný funkční styl.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Jazyk a jazykoveda v súvislostiach

  • ISBN

    978-80-223-4422-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    "137 "- 144

  • Publisher name

    Univerzita Komenského v Bratislavě

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Sep 11, 2017

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article