From Fandom to Subculture
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F21%3A43903414" target="_blank" >RIV/60076658:12210/21:43903414 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://nju.jcu.cz/knihy/item?id_book=43" target="_blank" >https://nju.jcu.cz/knihy/item?id_book=43</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Od fandomu k subkultuře
Original language description
Publikace se zabývá procesy v sociálních skupinách označovaných jako „subkultura“ a „fandom“ a jejich interakcemi s většinovou kulturou i mezi nimi navzájem. Ukazuje, že důležitým faktorem ve vzniku a v charakteru skupiny, která se posléze zařadí (nebo bude zařazena) mezi fandomy či subkultury, je samotná povaha díla, respektive umění, kolem něhož se skupina formuje. Hudba, film, literatura a jiné druhy uměleckého vyjádření nabízejí různé způsoby konzumace a mají i různé možnosti, jak předat sdělení, pročež se liší jejich formativní potenciál. S tím úzce souvisí i následný rozdíl mezi subkulturou a fandomem, který spočívá hlavně v myšlenkovém základu skupiny a jeho následném uplatňování. Do analýzy je zahrnuto i počínání médií, jež formují celospolečenský názor na skupiny nezapadající do průměru, a současně tak ovlivňují smýšlení skupiny o sobě samé a vynucují si její reakci na většinovou společnost.
Czech name
Od fandomu k subkultuře
Czech description
Publikace se zabývá procesy v sociálních skupinách označovaných jako „subkultura“ a „fandom“ a jejich interakcemi s většinovou kulturou i mezi nimi navzájem. Ukazuje, že důležitým faktorem ve vzniku a v charakteru skupiny, která se posléze zařadí (nebo bude zařazena) mezi fandomy či subkultury, je samotná povaha díla, respektive umění, kolem něhož se skupina formuje. Hudba, film, literatura a jiné druhy uměleckého vyjádření nabízejí různé způsoby konzumace a mají i různé možnosti, jak předat sdělení, pročež se liší jejich formativní potenciál. S tím úzce souvisí i následný rozdíl mezi subkulturou a fandomem, který spočívá hlavně v myšlenkovém základu skupiny a jeho následném uplatňování. Do analýzy je zahrnuto i počínání médií, jež formují celospolečenský názor na skupiny nezapadající do průměru, a současně tak ovlivňují smýšlení skupiny o sobě samé a vynucují si její reakci na většinovou společnost.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7394-874-0
Number of pages
87
Publisher name
Nakladatelství Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Place of publication
České Budějovice
UT code for WoS book
—