All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

From Fandom to Subculture

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F21%3A43903414" target="_blank" >RIV/60076658:12210/21:43903414 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://nju.jcu.cz/knihy/item?id_book=43" target="_blank" >https://nju.jcu.cz/knihy/item?id_book=43</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Od fandomu k subkultuře

  • Original language description

    Publikace se zabývá procesy v sociálních skupinách označovaných jako „subkultura“ a „fandom“ a jejich interakcemi s většinovou kulturou i mezi nimi navzájem. Ukazuje, že důležitým faktorem ve vzniku a v charakteru skupiny, která se posléze zařadí (nebo bude zařazena) mezi fandomy či subkultury, je samotná povaha díla, respektive umění, kolem něhož se skupina formuje. Hudba, film, literatura a jiné druhy uměleckého vyjádření nabízejí různé způsoby konzumace a mají i různé možnosti, jak předat sdělení, pročež se liší jejich formativní potenciál. S tím úzce souvisí i následný rozdíl mezi subkulturou a fandomem, který spočívá hlavně v myšlenkovém základu skupiny a jeho následném uplatňování. Do analýzy je zahrnuto i počínání médií, jež formují celospolečenský názor na skupiny nezapadající do průměru, a současně tak ovlivňují smýšlení skupiny o sobě samé a vynucují si její reakci na většinovou společnost.

  • Czech name

    Od fandomu k subkultuře

  • Czech description

    Publikace se zabývá procesy v sociálních skupinách označovaných jako „subkultura“ a „fandom“ a jejich interakcemi s většinovou kulturou i mezi nimi navzájem. Ukazuje, že důležitým faktorem ve vzniku a v charakteru skupiny, která se posléze zařadí (nebo bude zařazena) mezi fandomy či subkultury, je samotná povaha díla, respektive umění, kolem něhož se skupina formuje. Hudba, film, literatura a jiné druhy uměleckého vyjádření nabízejí různé způsoby konzumace a mají i různé možnosti, jak předat sdělení, pročež se liší jejich formativní potenciál. S tím úzce souvisí i následný rozdíl mezi subkulturou a fandomem, který spočívá hlavně v myšlenkovém základu skupiny a jeho následném uplatňování. Do analýzy je zahrnuto i počínání médií, jež formují celospolečenský názor na skupiny nezapadající do průměru, a současně tak ovlivňují smýšlení skupiny o sobě samé a vynucují si její reakci na většinovou společnost.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7394-874-0

  • Number of pages

    87

  • Publisher name

    Nakladatelství Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

  • Place of publication

    České Budějovice

  • UT code for WoS book