All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On the Touch of the Body and Eva Kmentová`s Bed Sheet

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12210%2F21%3A43904012" target="_blank" >RIV/60076658:12210/21:43904012 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    O dotyku těla a prostěradle Evy Kmentové

  • Original language description

    Snahou textu je odpovědět na otázku, „proč dané dílo vypadá, tak jak vypadá“, kterou Michael Baxandall formuloval v roce 1985 jako jeden z úkolů historika umění v knize Patterns of Intention. Rovněž autorka tohoto textu věří, že dílo se neformuluje jako samostatná entita, ale je součástí širších kulturních a společenských okolností, který se mimo jiné snaží ohledávat skrze koncept tzv. horizontálních dějin umění. Objekt Prostěradlo, které sochařka Eva Kmentová vytvořila v roce 1969 nahlíží v kontextu její umělecké tvorby z přelomu 60. a 70. let a snaží se stanovit v čem je dílo objektové a téměř postmoderní. V souvislosti s jejími známými otisky si všímá souboru děl, kde autorka pracuje s tématem tělesnosti, přestože je zde tělo fyzicky nepřítomné. Ve svém zkoumání pak čerpá z úvah francouzského filozofa Maurice Merleau-Pontyho, který stanovil tělesnost jako středobod svého filozofického zkoumání.

  • Czech name

    O dotyku těla a prostěradle Evy Kmentové

  • Czech description

    Snahou textu je odpovědět na otázku, „proč dané dílo vypadá, tak jak vypadá“, kterou Michael Baxandall formuloval v roce 1985 jako jeden z úkolů historika umění v knize Patterns of Intention. Rovněž autorka tohoto textu věří, že dílo se neformuluje jako samostatná entita, ale je součástí širších kulturních a společenských okolností, který se mimo jiné snaží ohledávat skrze koncept tzv. horizontálních dějin umění. Objekt Prostěradlo, které sochařka Eva Kmentová vytvořila v roce 1969 nahlíží v kontextu její umělecké tvorby z přelomu 60. a 70. let a snaží se stanovit v čem je dílo objektové a téměř postmoderní. V souvislosti s jejími známými otisky si všímá souboru děl, kde autorka pracuje s tématem tělesnosti, přestože je zde tělo fyzicky nepřítomné. Ve svém zkoumání pak čerpá z úvah francouzského filozofa Maurice Merleau-Pontyho, který stanovil tělesnost jako středobod svého filozofického zkoumání.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60401 - Arts, Art history

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Od dějin umění k uměleckému dílu. Cesty k porozumění vizuální kultuře

  • ISBN

    978-80-7485-247-3

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    467-482

  • Number of pages of the book

    662

  • Publisher name

    Books&amp;Pipes

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter