Co-operation as a Form to Increase the Competitiveness of Small and Middle Enterprises
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F05%3A00006100" target="_blank" >RIV/60076658:12220/05:00006100 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kooperace jako forma zvýšení konkurenceschopnosti malých a středních podniků
Original language description
V České republice se od roku 1996 prosazují různé formy kooperací. Zpočátku u nás byly nositeli kooperací pouze nadnárodní firmy (např. v oblasti potravinářského maloobchodu, kde síla nadnárodních řetězců donutila české firmy k odchodu z odvětví nebo začaly vzájemně spolupracovat). Pro malé a střední podniky jsou různé formy kooperací mnohdy jediná forma jak na trhu existovat. Do procesu kooperace se úspěšně zapojil i systém spotřebních družstev. Družstevní nákupní aliance COOP patří k největším na českém trhu, resp. je významnou součástí evropského trhu. Adekvátní formy kooperací lze využít i v dalších sférách (výroby, zpracovatelském průmyslu, služeb apod.). Smyslem řešení výzkumného projektu katedry obchodu a cestovního ruchu je připravit teoretickávýchodiska pro jednotlivé formy kooperací a najít vhodné příklady pro jejich využití v malých a středních podnicích.
Czech name
Kooperace jako forma zvýšení konkurenceschopnosti malých a středních podniků
Czech description
V České republice se od roku 1996 prosazují různé formy kooperací. Zpočátku u nás byly nositeli kooperací pouze nadnárodní firmy (např. v oblasti potravinářského maloobchodu, kde síla nadnárodních řetězců donutila české firmy k odchodu z odvětví nebo začaly vzájemně spolupracovat). Pro malé a střední podniky jsou různé formy kooperací mnohdy jediná forma jak na trhu existovat. Do procesu kooperace se úspěšně zapojil i systém spotřebních družstev. Družstevní nákupní aliance COOP patří k největším na českém trhu, resp. je významnou součástí evropského trhu. Adekvátní formy kooperací lze využít i v dalších sférách (výroby, zpracovatelském průmyslu, služeb apod.). Smyslem řešení výzkumného projektu katedry obchodu a cestovního ruchu je připravit teoretickávýchodiska pro jednotlivé formy kooperací a najít vhodné příklady pro jejich využití v malých a středních podnicích.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
GA - Agricultural economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z mezinárodního kolokvia "Družstevnictví 2005", Tábor 1.-2. června 2005 [CD ROM]
ISBN
80-7040-781-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
55-61
Publisher name
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta
Place of publication
České Budějovice
Event location
Tábor
Event date
Jan 1, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—