All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Co-operation as a Form to Increase the Competitiveness of Small and Middle Enterprises

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F05%3A00006100" target="_blank" >RIV/60076658:12220/05:00006100 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kooperace jako forma zvýšení konkurenceschopnosti malých a středních podniků

  • Original language description

    V České republice se od roku 1996 prosazují různé formy kooperací. Zpočátku u nás byly nositeli kooperací pouze nadnárodní firmy (např. v oblasti potravinářského maloobchodu, kde síla nadnárodních řetězců donutila české firmy k odchodu z odvětví nebo začaly vzájemně spolupracovat). Pro malé a střední podniky jsou různé formy kooperací mnohdy jediná forma jak na trhu existovat. Do procesu kooperace se úspěšně zapojil i systém spotřebních družstev. Družstevní nákupní aliance COOP patří k největším na českém trhu, resp. je významnou součástí evropského trhu. Adekvátní formy kooperací lze využít i v dalších sférách (výroby, zpracovatelském průmyslu, služeb apod.). Smyslem řešení výzkumného projektu katedry obchodu a cestovního ruchu je připravit teoretickávýchodiska pro jednotlivé formy kooperací a najít vhodné příklady pro jejich využití v malých a středních podnicích.

  • Czech name

    Kooperace jako forma zvýšení konkurenceschopnosti malých a středních podniků

  • Czech description

    V České republice se od roku 1996 prosazují různé formy kooperací. Zpočátku u nás byly nositeli kooperací pouze nadnárodní firmy (např. v oblasti potravinářského maloobchodu, kde síla nadnárodních řetězců donutila české firmy k odchodu z odvětví nebo začaly vzájemně spolupracovat). Pro malé a střední podniky jsou různé formy kooperací mnohdy jediná forma jak na trhu existovat. Do procesu kooperace se úspěšně zapojil i systém spotřebních družstev. Družstevní nákupní aliance COOP patří k největším na českém trhu, resp. je významnou součástí evropského trhu. Adekvátní formy kooperací lze využít i v dalších sférách (výroby, zpracovatelském průmyslu, služeb apod.). Smyslem řešení výzkumného projektu katedry obchodu a cestovního ruchu je připravit teoretickávýchodiska pro jednotlivé formy kooperací a najít vhodné příklady pro jejich využití v malých a středních podnicích.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    GA - Agricultural economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků z mezinárodního kolokvia "Družstevnictví 2005", Tábor 1.-2. června 2005 [CD ROM]

  • ISBN

    80-7040-781-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    55-61

  • Publisher name

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta

  • Place of publication

    České Budějovice

  • Event location

    Tábor

  • Event date

    Jan 1, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article