Time and Education: From Duration to Time
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F10%3A00012066" target="_blank" >RIV/60076658:12260/10:00012066 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čas a výchova: z trvání k času
Original language description
Autorka zkoumá vztahy času, výchovy a tradice. Postupně se táže po fenoménu tradování, času, konverze a výchovy a jeho podstatě či podstatné charakteristice. V ústřední kapitole zabývající se časem je zdůrazněna lidská zkušenost konverze od homogenního trvání k disparátnímu času, který je otevřen nově přicházejícímu. Dále autorka explikuje pojetí času tradované v řecké a židovské kultuře, připomíná symbolická vyjádření a ukazuje na styčná místa. V části nazvané výchova je vycházení z trvání k času, které je vlastním činem výchovy, označeno procesem lidským (cult?ra), a nikoli přirozeným (n?t?ra); procesem, který se také liší od předem zacíleného formování. Výchova jako přivedení k relaci s přicházejícím, je projevem odpovědné lidské svobody, která je otevřena (nezajištěné) budoucnosti.
Czech name
Čas a výchova: z trvání k času
Czech description
Autorka zkoumá vztahy času, výchovy a tradice. Postupně se táže po fenoménu tradování, času, konverze a výchovy a jeho podstatě či podstatné charakteristice. V ústřední kapitole zabývající se časem je zdůrazněna lidská zkušenost konverze od homogenního trvání k disparátnímu času, který je otevřen nově přicházejícímu. Dále autorka explikuje pojetí času tradované v řecké a židovské kultuře, připomíná symbolická vyjádření a ukazuje na styčná místa. V části nazvané výchova je vycházení z trvání k času, které je vlastním činem výchovy, označeno procesem lidským (cult?ra), a nikoli přirozeným (n?t?ra); procesem, který se také liší od předem zacíleného formování. Výchova jako přivedení k relaci s přicházejícím, je projevem odpovědné lidské svobody, která je otevřena (nezajištěné) budoucnosti.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Paideia: philosophical e-journal of Charles University
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Volume of the periodical
VII
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—