All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Time and Education: From Duration to Time

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F10%3A00012066" target="_blank" >RIV/60076658:12260/10:00012066 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Čas a výchova: z trvání k času

  • Original language description

    Autorka zkoumá vztahy času, výchovy a tradice. Postupně se táže po fenoménu tradování, času, konverze a výchovy a jeho podstatě či podstatné charakteristice. V ústřední kapitole zabývající se časem je zdůrazněna lidská zkušenost konverze od homogenního trvání k disparátnímu času, který je otevřen nově přicházejícímu. Dále autorka explikuje pojetí času tradované v řecké a židovské kultuře, připomíná symbolická vyjádření a ukazuje na styčná místa. V části nazvané výchova je vycházení z trvání k času, které je vlastním činem výchovy, označeno procesem lidským (cult?ra), a nikoli přirozeným (n?t?ra); procesem, který se také liší od předem zacíleného formování. Výchova jako přivedení k relaci s přicházejícím, je projevem odpovědné lidské svobody, která je otevřena (nezajištěné) budoucnosti.

  • Czech name

    Čas a výchova: z trvání k času

  • Czech description

    Autorka zkoumá vztahy času, výchovy a tradice. Postupně se táže po fenoménu tradování, času, konverze a výchovy a jeho podstatě či podstatné charakteristice. V ústřední kapitole zabývající se časem je zdůrazněna lidská zkušenost konverze od homogenního trvání k disparátnímu času, který je otevřen nově přicházejícímu. Dále autorka explikuje pojetí času tradované v řecké a židovské kultuře, připomíná symbolická vyjádření a ukazuje na styčná místa. V části nazvané výchova je vycházení z trvání k času, které je vlastním činem výchovy, označeno procesem lidským (cult?ra), a nikoli přirozeným (n?t?ra); procesem, který se také liší od předem zacíleného formování. Výchova jako přivedení k relaci s přicházejícím, je projevem odpovědné lidské svobody, která je otevřena (nezajištěné) budoucnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Paideia: philosophical e-journal of Charles University

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    VII

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database