Successfulness of Romany children in schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F11%3A43882998" target="_blank" >RIV/60076658:12260/11:43882998 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Školní úspěšnost romských dětí
Original language description
Vzdělávání představuje cestu, která vede ve většině případů k lepším možnostem v zaměstnání a následně ke zvýšení životní úrovně. Vzdělání romských rodičů a jejich dětí bývá ve většině případů završeno na speciální či základní škole. Jen nízké procento Romů pokračuje na střední škole, ještě nižší na škole vysoké. Školní úspěšnost představuje významný motivační faktor zejména na počátku školní docházky. Zjišťování školní úspěšnosti a faktorů, které se na ní podílejí, se stalo cílem tohoto výzkumu. Pro zjišťování školní úspěšnosti byly stanoveny následující oblasti: a) rodinné prostředí (přístup rodičů ke vzdělání svého dítěte, zájem o školní výsledky, domácí příprava na školu); b) předškolní příprava/docházka do předškolního zařízení; c) kamarádi a spolužáci (vztah k dětem); d) mimoškolní zájmová činnost (vyplnění volného času). Práce byla pojata jako kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo zmapovat školní úspěšnost romských dětí na počátku školní docházky (v prvních a druhých třídách) z
Czech name
Školní úspěšnost romských dětí
Czech description
Vzdělávání představuje cestu, která vede ve většině případů k lepším možnostem v zaměstnání a následně ke zvýšení životní úrovně. Vzdělání romských rodičů a jejich dětí bývá ve většině případů završeno na speciální či základní škole. Jen nízké procento Romů pokračuje na střední škole, ještě nižší na škole vysoké. Školní úspěšnost představuje významný motivační faktor zejména na počátku školní docházky. Zjišťování školní úspěšnosti a faktorů, které se na ní podílejí, se stalo cílem tohoto výzkumu. Pro zjišťování školní úspěšnosti byly stanoveny následující oblasti: a) rodinné prostředí (přístup rodičů ke vzdělání svého dítěte, zájem o školní výsledky, domácí příprava na školu); b) předškolní příprava/docházka do předškolního zařízení; c) kamarádi a spolužáci (vztah k dětem); d) mimoškolní zájmová činnost (vyplnění volného času). Práce byla pojata jako kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo zmapovat školní úspěšnost romských dětí na počátku školní docházky (v prvních a druhých třídách) z
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Kontakt (vědecký časopis ZSF JU)
ISSN
1212-4117
e-ISSN
—
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
65-73
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—