All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ethical Dimension of the Profession of Leisure Educator

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F19%3A43900610" target="_blank" >RIV/60076658:12260/19:43900610 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://karolinum.cz/data/clanek/7141/OS_13_1_0031.pdf" target="_blank" >https://karolinum.cz/data/clanek/7141/OS_13_1_0031.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.17" target="_blank" >10.14712/23363177.2019.17</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Etická dimenze profese pedagoga volného času

  • Original language description

    V příspěvku se nejprve vymezuje význam a zdroje profesní etiky pedagogických pracovníků. Obecné principy se pak uplatňují na profesi pedagoga volného času, tak jak je chápán a legislativně zakotven v České republice. Výsledkem snahy o stanovení určitých mantinelů profesní etiky také pro profesi pedagoga volného času je vznik etických kodexů některých domů dětí a mládeže. Cílem předložené studie je upozornit na specifické znaky etické dimenze profese pedagoga volného času a hledat odpověď na otázku, zda můžeme existující etické kodexy domů dětí a mládeže považovat za vhodný nástroj zvýšení etické kompetence pedagogů, kteří v těchto zařízeních pracují. Autor na základě analýzy obsahu a vzniku vybraných etických kodexů dochází k závěru, že vytvoření těchto dokumentů samo o sobě nestačí ke zvýšení senzibilizace pedagogů času k etické problematice jejich profese.

  • Czech name

    Etická dimenze profese pedagoga volného času

  • Czech description

    V příspěvku se nejprve vymezuje význam a zdroje profesní etiky pedagogických pracovníků. Obecné principy se pak uplatňují na profesi pedagoga volného času, tak jak je chápán a legislativně zakotven v České republice. Výsledkem snahy o stanovení určitých mantinelů profesní etiky také pro profesi pedagoga volného času je vznik etických kodexů některých domů dětí a mládeže. Cílem předložené studie je upozornit na specifické znaky etické dimenze profese pedagoga volného času a hledat odpověď na otázku, zda můžeme existující etické kodexy domů dětí a mládeže považovat za vhodný nástroj zvýšení etické kompetence pedagogů, kteří v těchto zařízeních pracují. Autor na základě analýzy obsahu a vzniku vybraných etických kodexů dochází k závěru, že vytvoření těchto dokumentů samo o sobě nestačí ke zvýšení senzibilizace pedagogů času k etické problematice jejich profese.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    31-44

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85080094738