All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Literary Story in School Education and Leisure Time Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F21%3A43904304" target="_blank" >RIV/60076658:12260/21:43904304 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.drama.cz/periodika/td_obsah.html" target="_blank" >https://www.drama.cz/periodika/td_obsah.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Literární příběh ve školní edukaci a výchově ve volném čase

  • Original language description

    Vyprávění příběhů je původní a společnou podobou lidského myšlení. Narativita je středem zájmu interdisciplinárních výzkumů, přestože se vyprávění vytrácí z běžného lidského života. Návrat ke knižním příběhům a vyprávění v soudobé postpříběhové situaci bez metanarace, kterou nahradila masmédia, se stává výzvou pro moderní pedagogiku včetně pedagogiky volného času. Práce s příběhem představuje vhodný didaktický prostředek, který má v současném pedagogickém diskurzu své místo, avšak výukový, výchovný a motivační potenciál příběhu není dostatečně využíván. Text se dále zaměřuje na oblast literatury pro děti a mládež, konkrétně na literární uchopení životního příběhu Jana Amose Komenského, jehož nesmrtelný odkaz připomíná řada děl.

  • Czech name

    Literární příběh ve školní edukaci a výchově ve volném čase

  • Czech description

    Vyprávění příběhů je původní a společnou podobou lidského myšlení. Narativita je středem zájmu interdisciplinárních výzkumů, přestože se vyprávění vytrácí z běžného lidského života. Návrat ke knižním příběhům a vyprávění v soudobé postpříběhové situaci bez metanarace, kterou nahradila masmédia, se stává výzvou pro moderní pedagogiku včetně pedagogiky volného času. Práce s příběhem představuje vhodný didaktický prostředek, který má v současném pedagogickém diskurzu své místo, avšak výukový, výchovný a motivační potenciál příběhu není dostatečně využíván. Text se dále zaměřuje na oblast literatury pro děti a mládež, konkrétně na literární uchopení životního příběhu Jana Amose Komenského, jehož nesmrtelný odkaz připomíná řada děl.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Tvořivá dramatika

  • ISSN

    1211-8001

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    32

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    32-36

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database