All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education for leisure

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F22%3A43905929" target="_blank" >RIV/60076658:12260/22:43905929 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výchova k volnému času

  • Original language description

    V této teoretické studii autor pojednává tři témata – starověký pojem „scholé“ a jeho proměna v dějinách, pedagogika volného času a její různá pojetí a nakonec výchova k volnému času, Pojem „scholé“ je zde podán ve světle antické a křesťanské filosofické tradice, zatímco pojem „volný čas“ je představen jako moderní pojem. Česká pedagogika volného času navazuje jak na tradici československé mimoškolní výchovy, tak i na odpověď pedagogiky na rostoucí význam volného času v 2. polovině 20. století, což bylo charakteristické pro německou Freizeitpädagogik. Nejvýznamnější je závěrečná část kapitoly (1.3), v níž autor přibližuje různá pojetí volnočasové kompetence (leisure literacy).

  • Czech name

    Výchova k volnému času

  • Czech description

    V této teoretické studii autor pojednává tři témata – starověký pojem „scholé“ a jeho proměna v dějinách, pedagogika volného času a její různá pojetí a nakonec výchova k volnému času, Pojem „scholé“ je zde podán ve světle antické a křesťanské filosofické tradice, zatímco pojem „volný čas“ je představen jako moderní pojem. Česká pedagogika volného času navazuje jak na tradici československé mimoškolní výchovy, tak i na odpověď pedagogiky na rostoucí význam volného času v 2. polovině 20. století, což bylo charakteristické pro německou Freizeitpädagogik. Nejvýznamnější je závěrečná část kapitoly (1.3), v níž autor přibližuje různá pojetí volnočasové kompetence (leisure literacy).

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL02000387" target="_blank" >TL02000387: Experiencing Leisure of Older School Age Children as an Educational Challenge</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Volný čas dětí staršího školního věku. Vybrané výsledky výzkumu volného času a životního stylu dětí ve věku 11-15 let a jejich využití v pedagogice

  • ISBN

    978-80-7394-934-1

  • Number of pages of the result

    37

  • Pages from-to

    9-45

  • Number of pages of the book

    173

  • Publisher name

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Place of publication

    České Budějovice

  • UT code for WoS chapter