All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Artistic Literary Text for Children as a Means of Environmental School Education and Leisure Education of the 21st Century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F24%3A43909465" target="_blank" >RIV/60076658:12260/24:43909465 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV38_2024.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/lingua-viva/download/LV38_2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Umělecký literární text pro děti jako prostředek environmentální školní edukace a volnočasové výchovy jednadvacátého století.

  • Original language description

    Cílem studie je poukázat na aktuálnost environmentální výchovy jako nezbytné součásti školní edukace a výchovy ve volném čase. Respektující hodnotová environmentální výchova klade důraz nejen na rozvoj znalostí, dovedností a schopností, ale především na postojovou a hodnotovou rovinu. Environmentální výchova by měla být součástí celoživotního vzdělávání. Text se zabývá možnostmi literatury pro děti a mládež, která skrze umělecký text může kvalitně a systematicky přispívat ke kultivaci čtenáře, rozvíjet nejen jeho čtenářské dovednosti, ale také jeho vnímavost vůči ekologickým problémům a kritické myšlení. Studie vychází z pojetí environmentální výchovy jako výchovy etické. Dětský (i dospělý) čtenář může skrze umělecký text lépe poznat sebe, okolní rychle se měnící svět a jeho problémy. Výchova prostřednictvím literárních textů s environmentální tematikou bude výchovou emocionálnější, vpravdě prožitkovou cestou k pochopení světa i sebe sama.

  • Czech name

    Umělecký literární text pro děti jako prostředek environmentální školní edukace a volnočasové výchovy jednadvacátého století.

  • Czech description

    Cílem studie je poukázat na aktuálnost environmentální výchovy jako nezbytné součásti školní edukace a výchovy ve volném čase. Respektující hodnotová environmentální výchova klade důraz nejen na rozvoj znalostí, dovedností a schopností, ale především na postojovou a hodnotovou rovinu. Environmentální výchova by měla být součástí celoživotního vzdělávání. Text se zabývá možnostmi literatury pro děti a mládež, která skrze umělecký text může kvalitně a systematicky přispívat ke kultivaci čtenáře, rozvíjet nejen jeho čtenářské dovednosti, ale také jeho vnímavost vůči ekologickým problémům a kritické myšlení. Studie vychází z pojetí environmentální výchovy jako výchovy etické. Dětský (i dospělý) čtenář může skrze umělecký text lépe poznat sebe, okolní rychle se měnící svět a jeho problémy. Výchova prostřednictvím literárních textů s environmentální tematikou bude výchovou emocionálnější, vpravdě prožitkovou cestou k pochopení světa i sebe sama.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Lingua viva

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

    2336-8136

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    38

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    36-48

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database