All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Live and let live: inappropriate behaviour of university students in academic environment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12310%2F17%3A43896127" target="_blank" >RIV/60076658:12310/17:43896127 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=8d9771cc-9c7e-4cc7-8be2-3d9fb1f86e2e%40sessionmgr104" target="_blank" >http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=8d9771cc-9c7e-4cc7-8be2-3d9fb1f86e2e%40sessionmgr104</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ŽÍT A NECHAT BÝT: NEVHODNÉ CHOVÁNÍ VYSOKOŠKOLÁKŮ S DŮRAZEM NA AKADEMICKÉ PROSTŘEDÍ

  • Original language description

    Cíle. Studie zjišťuje, jaké typy nevhodného chování ve škole vnímají čeští vysokoškoláci jako podvádění, do jaké míry je odsuzují a zda existuje vztah mezi četností jednání, postoji k tomuto jednání a morálním idealismem a relativismem studentů. Soubor. Soubor zahrnoval studenty bakalářských oborů tří fakult Jihočeské univerzity (N = 136). U respondentů bylo anonymním dotazníkovým šetřením zjišťováno, jak často se ve škole chovali způsobem, jenž se dá vnímat jako podvádění, na jejich postoje k tomuto chování, stejně jako na míru jejich morálního idealismu a relativismu. Hypotézy. Byly ověřovány následující hypotézy: 1. z hlediska školního podvádění odlišují studenti několik typů nevhodného chování, a to podle toho, jak velkou závažnost mu připisují; 2. existuje závislost mezi postoji vysokoškoláků k nevhodnému chování ve škole a četností výskytu tohoto chování; 3. tolerance nevhodného chování může souviset s morálním idealismem a relativismem studentů. Statistická analýza. K ověření hypotéz byla použita faktorová analýza, korelační a regresní analýza. Výsledky. Studenti na vysoké škole rozlišují tři typy nevhodného chování: nepovolenou spolupráci, podvádění a plagiátorství. Postoje k tomuto jednání dobře korelovaly s jeho četností. Idealismus studentů měl vliv na jejich postoje k nepovolené spolupráci, podvádění i plagiátorství, stejně jako na četnost podvádění a plagiátorství. Relativismus, který by měl vypovídat o stupni, v jakém studenti akceptovali univerzální morální pravidla jako vhodné "nástroje" pro vlastní rozhodování, nekoreloval ani s přiznávanou četností nevhodného chování, ani s postoji k tomuto chování. Omezení studie. Studie je omezena malou velikostí a reprezentativností výzkumného souboru, jakož i metodou sběru dat (sebeposouzení

  • Czech name

    ŽÍT A NECHAT BÝT: NEVHODNÉ CHOVÁNÍ VYSOKOŠKOLÁKŮ S DŮRAZEM NA AKADEMICKÉ PROSTŘEDÍ

  • Czech description

    Cíle. Studie zjišťuje, jaké typy nevhodného chování ve škole vnímají čeští vysokoškoláci jako podvádění, do jaké míry je odsuzují a zda existuje vztah mezi četností jednání, postoji k tomuto jednání a morálním idealismem a relativismem studentů. Soubor. Soubor zahrnoval studenty bakalářských oborů tří fakult Jihočeské univerzity (N = 136). U respondentů bylo anonymním dotazníkovým šetřením zjišťováno, jak často se ve škole chovali způsobem, jenž se dá vnímat jako podvádění, na jejich postoje k tomuto chování, stejně jako na míru jejich morálního idealismu a relativismu. Hypotézy. Byly ověřovány následující hypotézy: 1. z hlediska školního podvádění odlišují studenti několik typů nevhodného chování, a to podle toho, jak velkou závažnost mu připisují; 2. existuje závislost mezi postoji vysokoškoláků k nevhodnému chování ve škole a četností výskytu tohoto chování; 3. tolerance nevhodného chování může souviset s morálním idealismem a relativismem studentů. Statistická analýza. K ověření hypotéz byla použita faktorová analýza, korelační a regresní analýza. Výsledky. Studenti na vysoké škole rozlišují tři typy nevhodného chování: nepovolenou spolupráci, podvádění a plagiátorství. Postoje k tomuto jednání dobře korelovaly s jeho četností. Idealismus studentů měl vliv na jejich postoje k nepovolené spolupráci, podvádění i plagiátorství, stejně jako na četnost podvádění a plagiátorství. Relativismus, který by měl vypovídat o stupni, v jakém studenti akceptovali univerzální morální pravidla jako vhodné "nástroje" pro vlastní rozhodování, nekoreloval ani s přiznávanou četností nevhodného chování, ani s postoji k tomuto chování. Omezení studie. Studie je omezena malou velikostí a reprezentativností výzkumného souboru, jakož i metodou sběru dat (sebeposouzení

Classification

  • Type

    J<sub>imp</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the Web of Science database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    61

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    281-294

  • UT code for WoS article

    000411863800006

  • EID of the result in the Scopus database