Vom Ganzen zum Teile und zurück
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F03%3A00004644" target="_blank" >RIV/60076658:12410/03:00004644 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
němčina
Original language name
Vom Ganzen zum Teile und zurück
Original language description
Vztahem částí a celku je možné modelovat mnoho pojmů z každodenního života: vztahy v peněžní soustavě, slevy v běžném nakupování, daňový systém, dláždění chodníků atd. V matematice na 1. stupni se zdůrazňuje spojení dvou disjunktních částí v celek jako jeden z přístupů ke sčítání/odčítání. V dalších tématech, kde je vztah části a celku základem (násobení, dělení, zlomek, poměr), se školní vyučování zaměřuje na vytváření početních postupů. Výsledky empirického výzkumu ale ukazují, že děti jsou schopny řešit úlohy z těchto témat bez předchozího výkladu jen na základě intuitivní představy o vztahu částí a celku.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2003
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Beiträge zum Mathematikunterricht 2003
ISSN
3-88120-354-0
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
7
Country of publishing house
DE - GERMANY
Number of pages
4
Pages from-to
309-312
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—